English

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان خبرداد؛

ورود بیش از ۲۸ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان از ورود بیش از ۲۸ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ خبرداد.

ورود بیش از ۲۸ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  علی‌اکبر مختاری در نشست خبری با اصحا رسانه بیان داشت:  طی ۱۰ ماه سال جاری  ۲۸ هزار و ۸۱۷ پرونده وارد تعزیرات حکومتی در استان اصفهان شده است.

وی گفت: به نسبت ۵ سال گذشته بیشترین میزان محکومیت پرونده‌های تعزیرات حکومتی در استان مربوط به ۱۰ ماه سال جاری می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت سازمان تعزیرات در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا توضیح داد: در حوزه کالا و خدمات که مربوط به مایحتاج عمومی مردم است تا پایان ۱۰ ماه سال جاری  ۱۹ هزار و ۹۳۴ پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده و ۲۲ هزار ۲۳۶ حکم صادر شده است.

 وی با بیان اینکه ۴.۵ درصد پرونده‌های کشور در حوزه کالا و خدمات مربوط به استان اصفهان است، افزود: در این حوزه مأموران تعزیرات استان عملکرد ۱۱۰ درصدی داشتند که رتبه اول کشور را در رسیدگی به پرونده‌های کالا و خدمات کسب کردند .

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در ارتباط با حوزه بهداشت و دارو گفت: ۷.۳ درصد پرونده‌های کشور در این حوزه مربوط به استان اصفهان است.

مختاری ادمه داد: حدود ۳ هزار و ۲۷۳ پرونده در حوزه بهداشت وارد تعزیرات حکومتی شده که ۳ هزار و ۴۳۹ پرونده رسیدگی شده و تنها ۷ پرونده در حوزه بهداشت و درمان در تعزیرات باقی‌مانده که حکم صادر نشده است.

 وی با اشاره باینکه استان اصفهان رتبه دوم تخلفات بهداشتی را در کشور دارد، بیان کرد: در این حوزه شهرستان اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان و گلپایگان بیشترین پرونده‌ها را دارا هستند.

این مقام مسئول در خصوص قاچاق کالا در استان نیز گفت:در این حوزه حدود ۵‌.۲ درصد پرونده‌های کشور متعلق به اصفهان است که بیشترین کشفیات متعلق به رامشه در شهرضا و گلوگاه نایین می باشد.

مختاری با بیان اینکه بیشترین کشفیات توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود، افزود: حدود ۵ هزار و ۶۶۰  پرونده قاچاق وارد تعزیرات حکومتی استان شده است که برای۵ هزار ۸۰۰ پرونده حکم صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا استان توانسته  عملکرد ۱۰۳ درصدی داشته و رتبه اول را در کشور کسب کند.

 وی با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات شهرستان‌های اصفهان، لنجان، کاشان ،نجف‌آباد و مبارکه بیشترین پرونده را دارا هستند، گفت: همچنین در حوزه اموال تملیکی ۲ هزار و ۶۰۰  رأی داده شده که فروش این اموال هم رتبه خوبی کسب کرده است.

مختاری بیان داشت: اغلب پرونده‌ها در این حوزه به علت گران‌فروشی ،عدم درج نرخ نامه، عدم رعایت دستورالعمل‌ها، کم‌فروشی و حمل کالای قاچاق است که بیشترین پرونده از سمت سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۱۰هزار پرونده به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول افزود: اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شرکت نفت هم در تشکیل پرونده‌ها و ثبت آنها نقش به سزایی داشته اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: در مجموع طی ۱۰ ماه سال جاری در سه حوزه ۱۰۹ درصد عملکرد داشتیم که مجموعاً ۴.۸ درصد پرونده‌های تعزیرات حکومتی کشور به استان اصفهان تعلق دارد.

 وی گفت: در ۱۰ ماه امسال همچنین ۴هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حکم محکومیت در استان صادر شده که این مبلغ در سال گذشته ۵۴۰ میلیارد بوده است.

علی اکبر مختاری با بیان اینکه شهرستان‌های اصفهان، شاهین‌شهر، مبارکه و فلاورجان بیشترین پرونده‌های تعزیرات حکومتی را دارا هستند، بیان کرد در ۱۰ماهه امسال به نسبت پنج سال گذشته بیشترین پرونده‌های محکومیتی به ثبت رسیده  که در حال حاضر ۸۵ نفر به علت پرونده‌های تعزیرات حکومتی در زندان هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه