English

توصیه‌های ایمنی پلیس راهور اصفهان به مسافران نوروزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و قصد برخی از کردم برای سفر در تعطیلات نوروزی، به ذکر چند توصیه‌ ایمنی به مسافران پرداخت.

توصیه‌های ایمنی پلیس راهور اصفهان به مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد خودرو و رعایت نکردن فاصله مناسب روی می‌دهد رانندگان باید آگاه باشند که در فاصله یکصد کیلومتری، راننده‌ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند، تنها ۹ دقیقه زودتر از کسی که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کند، به مقصد خواهد رسید.

وی گفت: اگر فاصله مناسب را با سایر وسایط نقلیه بویژه وسیله نقلیه جلویی حفظ کنید، در مواقع ضروری و رویارویی با موقعیت‌های مخاطره‌آمیز، سریعتر و راحت تر می‌توانید عکس‌العمل نشان دهید.

این مقام انتظامی افرود: کمربند ایمنی وسیله‌ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث به اثبات رسیده است بر این اساس بستن کمربند ، یک کار تفننی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودروست.

سرهنگ‌ محمدی تاکید کرد: قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید و علاوه بر آن اگر سفر شما طولانی است هر ۲ ساعت یکبار توقف و وضعیت فنی وسیله نقلیه خود را کنترل کنید.

رئیس پلیس راهور اصفهان افرود: باید فشار باد تایرها را تنظیم کنید زیرا اختلاف فشار باد تایرها در کنترل خودرو تاثیر می‌گذارد و حتی موجب بروز حادثه می‌شود.

وی به رانندگان توصیه کرد: که هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفت‌وگو نکنید و همچنین توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن حین رانندگی عمل خطرناکی است.

سرهنگ محمدی بیان داشت: برای حمل بار فقط از باربند تایید شده مُجاز استفاده کنید، حد مُجاز بارگیری روی باربند ۵۰ کیلوگرم است پس با رعایت این مساله بار را بطور یکنواخت توزیع کنید تا در پیچ راه‌ها با مشکل مواجه نشوید.

این مقام انتظامی گفت: اگر به هر دلیل در جاده بویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید، تا حد ممکن وسیله نقلیه خود را از سطح سواره‌رو خارج سازید و با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شب رنگ، رانندگان دیگر را مطلع کنیدو در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو، بصورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

رئیس پلیس راهور اصفهان به رانندگان توصیه کرد : آهسته و با احتیاط برانید تا سالم به مقصد برسید،حادثه فقط برای دیگران نیست، همه باید احتیاط کنیم و اگر دچار حادثه شدید، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه