English

طی ۹ ماه فعالیت؛

نزدیک به ۲۱ میلیون دلار صنایع دستی کرمانشاه صادر شده است/گلیم، گیوه، احجام چوبی در صدر صادراتی ها

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۲۰ میلیون و ۸۸۹ هزار دلار صنایع دستی از کرمانشاه صادر شده است.

نزدیک به ۲۱ میلیون دلار صنایع دستی کرمانشاه صادر شده است/گلیم، گیوه، احجام چوبی در صدر صادراتی ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از صادرات حدود 21 میلیون دلاری صنایع دستی استان در 9 ماهه امسال خبر داد و ابراز داشت: عمده این صادرات مربوط به گلیم، گیوه، احجام چوبی، زیورآلات سنتی، سازهای سنتی و چرم بوده است.

داریوش فرمانی  با اشاره به آخرین آمار صادرات صنایع دستی استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 20 میلیون و 889 هزار دلار صنایع دستی از کرمانشاه صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی کرمانشاه رشد داشته، عنوان کرد: طی چندسال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاثیراتی که بر تولیدات صنایع دستی و صادرات داشت، کاهش آمار صنایع دستی را داشتیم، اما در حال حاضر شرایط صادرات این حوزه روبه بهبود است و توسعه آن هم در دستور کار ما قرار دارد.

وی در ادامه یکی از نیازهای کنونی صنایع دستی استان را برندسازی و توجه به بسته بندی آنها اعلام کرد و گفت: هرچند از نظر تولیدات صنایع دستی شرایط خوبی داریم، اما در بحث برندسازی و بسته بندی باید کارهایی صورت گیرد و آموزش‌هایی در این زمینه داده شود.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه از صنایع دستی به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: صنایع دستی علاوه بر اشتغالزایی، برای کشور هم ارز آور خواهد بود، بویژه اینکه در همسایگی ما کشور عراق وجود دارد که بواسطه ضعفی که در حوزه صنایع دستی دارد، می‌تواند مقصد خوبی برای صادرات این محصولات باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه