English

منصور خرمشکوه:

۳۷۰ هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شد

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی 370 هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه ریلی به نقاط مختلف کشور خبر داد.

370 هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، منصور خرمشکوه معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد 11 ماهه ریلی بندر شهید رجایی اظهار داشت: طی این مدت پنج میلیون و 110هزار تُن کالا از طریق شبکه ریلی موجود در بندر به اقصی نقاط کشور جابجا شده است. 

وی در ادامه ابراز داشت: از مجموع تخلیه و بارگیری حمل و نقل ریلی، 4 میلیون و 130هزار تن کالاهای وارداتی و 980هزارتن نیز کالاهای صادراتی بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی از طریق خطوط ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به استانهای هدف را 370 هزار و 814 تن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها برنج، گندم و جو، ذرت و روغن‌ خوراکی بوده است.  

وی تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از 65 کیلیومتر خطوط ریلی و 12 محوطه اختصاصی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال ـ جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه