English

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبرداد؛

رشد ۸۰ درصدی اعتبارات هزینه های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از رشد ۸۰ درصدی اعتبارات هزینه های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان نست به مصوبه ۱۴۰۱ خبرداد.

رشد ۸۰ درصدی اعتبارات هزینه های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با صداقت، سلامت و شفافیت وقت گذاشتند و به رغم دغدغه‌های مختلف در ابعاد مختلف، مجموعه جامع و کاملی تحت عنوان بودجه ۱۴۰۲ را به تصویب رساندند.

محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورا با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: در جلسه هفتاد و ششم شورای اسلامی شهر که بیست و هفتم بهمن‌ماه برگزار شد، برخی ایرادات به مصوبات مالی از سوی هیات انطباق مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به روند بررسی و تصویب بودجه گفت: در طول یک ماه بررسی بودجه، ۶ جلسه هیات رئیسه، ۵ جلسه علنی، ۲۷ جلسه تلفیق و ۳۰ جلسه کمیسیون‌ها برگزار شد و تعداد کل مصوبات در این محدوده زمانی که شامل بررسی بودجه و لوایح درآمدی بود، ۷۵ مصوبه بود که فقط یک مورد آن بودجه ۱۴۰۲ است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این بازه زمانی ۴۱ مصوبه درآمدی تصویب و ۳۳ مصوبه مورد ایراد هیات انطباق قرار گرفت و مجددا بررسی و ایرادات برطرف شد.

وی بیان کرد: همه همکاران با نهایت دقت، وقت‌گذاری کرده و شورای اسلامی شهر توانست با تأمل و دقت، در زمان مقرر بودجه ۱۴۰۲ و لوایح درآمدی را تصویب کند.

نورصالحی با تشریح آمار و ارقام بودجه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری، مناطق و سازمان‌های وابسته به ۲۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید که حدود ۶۰ درصد نسبت به بودجه ۱۴۰۰ افزایش یافت.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در بودجه ۱۴۰۲، ۵۴۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به مصوبه ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال آینده، با ۱۳۴۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی‌ها با ۶۵ درصد رشد، تملک دارایی مالی، اوراق مشارکت و تسهیلات ۱۱۵۰ میلیارد تومان با ۱۳۰ درصد رشد تصویب شد.

وی افزود: جلسه آینده اصلاح بودجه ۱۴۰۰ بررسی خواهد شد که حدود ۵ درصد نسبت به مصوبه و متمم رشد داشته است.

نورصالحی با تشریح اعداد بودجه در بخش‌های مختلف گفت: در بودجه ۱۴۰۲، ۸ هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه حمل و نقل، ۳۷۴۰ میلیارد تومان مربوط به خدمات شهری، ۲۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه مالی و اقتصادی، ۲۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه انسانی، ۲۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگی اجتماعی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه شهرسازی و عمران تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد رشد در حوزه حمل و نقل، ۷۶ درصد رشد در حوزه خدمات شهری و ۱۲۵ درصد رشد در حوزه فرهنگی و اجتماعی را در بودجه سال آینده شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تشریح بودجه حوزه فرهنگی تأکید کرد: سال ۱۴۰۰، جمع بودجه فرهنگی اجتماعی ۵۷۰ میلیارد تومان و امسال ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود و سال آینده ۲۱۷۸ میلیارد تومان است که از این رقم ۱۰ درصد یعنی حدود ۱۸۵ میلیارد تومان حقوق و دستمزد است و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برنامه ها و پروژه‌هاست که فقط یکی از این برنامه‌ها، ساخت مسجد و مجموعه فرهنگی و... در نقاطی است که تاکنون این زیرساخت‌ها وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با صداقت، سلامت و شفافیت وقت گذاشتند و به رغم دغدغه‌های مختلف در ابعاد مختلف، مجموعه جامع و کاملی تحت عنوان بودجه ۱۴۰۲ را به تصویب رساندند.

نورصالحی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصادی کشور گفت: با وجود افزایش بودجه سال آینده، در همین مدت بررسی بودجه دیدیم که قیمت‌ها در کشور چقدر افزایش پیدا کرد. مجموعه دولت و مجلس باید افزایش قیمت‌ها را مهار کنند زیرا همه مردم در این زمینه آسیب می‌بینند. شهرداری‌ها نیز نهاد مردمی هستند که در این میان با وجود رشد اینگونه قیمت‌ها آسیب می‌بینند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه