English

در نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان عنوان شد؛

اهدای سند راهبردی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی

سند راهبردی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی گیلان امروز در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در رشت تصویب و احکام مسئولان این شورا، اهدا شد.

اهدای سند راهبردی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ی ولی فقیه در گیلان در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه قرآن کریم در هدایت جامعه‌ی بشری، افزود: مجموع فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و ترویجی این حوزه باید بیش از پیش در جامعه تقویت شود و زمینه‌ی انس با قرآن را بطور همگانی برجسته سازد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروزه بسیاری از نارسایی ها‌ی فرهنگی و نقصان‌های اجتماعی نتیجه‌ی غفلت از تمسک به آموزه‌های رهایی بخش الهی ست، تصریح کرد: قرآن، چشمه‌ی جوشان ارزش‌های بی بدیلی ست که تاسی از آن، انسان را بسوی حقیقت و سعادت رهنمون می‌کند و از بروز بسیاری از انحرافات و آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

امام جمعه‌ی رشت در بخش دیگری از سخنان خویش بر لزوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد و افزود: هرگونه سستی و بی تفاوتی در خصوص مقوله‌ی مهم کم حجابی می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به پیکره‌ی فرهنگ اصیل این جامعه وارد کند و ارزش‌ها را تحت تاثیر تهاجم فرهنگ بیگانه قرار دهد.

وی با اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی از واحد‌های صنفی فعال در منطقه‌ی آزاد انزلی و بخش‌های زیرمجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر رعایت نشدن حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ کم حجابی، تصریح کرد: هماهنگی با دستگاه‌های قضایی و نظارتی در همین رابطه در دستور کار قرار گرفته و زمینه برای پیشگیری از پدیده‌ی بی حجابی فراهم شده است.

نماینده ی، ولی فقیه در گیلان همچنین با انتقاد از نصب و راه اندازی برخی نماد‌های مغایر با فرهنگ ملی در برخی میادین و معابر شهری رشت افزود: باید تدبیری اتخاذ شود تا طرح‌هایی که در قالب نشانه‌های فرهنگی برای نصب در محیط شهری در حوزه‌ی مدیریت شهر تصویب می‌شود، در نهایت به تصویب دبیرخانه‌ی شورای فرهنگ عمومی برسد و سپس جنبه‌ی عمل به خود بگیرد.

رضا ثقتی، دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند پیگیری و اجرای مصوبات پیشین شورای فرهنگ عمومی استان ارایه کرد و مجموع فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های قرآنی در استان را متناسب با اهداف پیش بینی شده در سند راهبردی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی تشریح کرد.

در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان نظرات خود را در خصوص راهکار‌های تقویت فعالیت‌های قرآنی در سه حوزه‌ی آموزش، پژوهش و ترویج فرهنگ و علوم قرآنی ارایه و بر لزوم تقویت کارگروه‌های سه گانه‌ی آن برای اجرای مصوبات پیش بینی شده در سند راهبردی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان تاکید کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه