English

هشدار هواشناسی در خوزستان صادر شد

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع بارش باران و تندباد لحظه‌ای در استان، هشدار زرد را صادر کرد.

هشدار هواشناسی در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اوایل وقت فردا با عبور موج بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری تا اواخر روز دوشنبه احتمال رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندبادهای لحظه‌ای وبارش برف در ارتفاعات خوزستان و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این پدیده در مناطق مرتفع شرقی، نوار جنوبی و بخشش‌های از مرکز و در بقیه نقاط به‌صورت نقطه‌ای و بارش برف در ارتفاعات استان فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی احتمال لغزندگی، کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، تأخیر در پرواز و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سبزه زاری گفت: توصیه می‌شود احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، و عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه