English

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باغداران برای غرس از نهال های دارای شناسه یا لیبل که اصالت آن مشخص باشد در باغات خود استفاده کنند.

باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: باغداران از نهالستانی که از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر ونهال را دارند نهال خود را خریداری کنند.

وی به ویژگیهای نهال استاندارد جهت احداث باغات اشاره کردو اظهار داشت: نهال استاندارد بایستی در زمان فروش دارای ریشه کافی و سالم باشد .

پیله فروش یادآور شد: یک نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک مشخص و عاری از هر گونه آفت ، بیماری و نماتد   بوده و از نظر سن باید یکساله- از زمان پیوند) و یا دوساله (از زمان کاشت بذر در خزانه) باشد.

وی اضافه کرد: نهال های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند.

جهاد کشاورزی قزوین1

پیله فروش خاطر نشان کرد: تولید کنندگان نهال بایستی قبل از عرضه یا فروش، ریشه های نهال ها را به روش درست و اصولی توسط تولید کنندگان ضدعفونی کرده و برای ارقام گیاهی که نیاز به رقم گرده زا( تلقیح کننده) دارند ارقام مناسب را در اختیار باغداران قرار دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هربسته نهال ضدعفونی شده بایستی در کیسه ای از گونی کنفی خیس پیچیده( حداقل ۳۰ سانت بالای یقه نهال) و سپس در داخل یک کیسه پلاستیک سیاه بسته بندی و به محل غرس نهال حمل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه