English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

گردش مالی بیش از ۱۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دست‌ساخته‌های هنری مازندران در سال جاری، قریب به 14 میلیارد ریال در بازارهای داخلی به فروش رسید.

گردش مالی بیش از 13 میلیارد ریالی صنایع‌دستی مازندران

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: دست‌ساخته‌های هنری صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری 13 و نیم میلیارد ریال در بازارهای داخلی و بازارچه‌ها موقت به فروش رسید.

وی با اشاره به اختصاص 135 هزار میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی در مازندران ادامه داد: 300 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است که همگی فعال و به تولید محصول مشغول هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فعالیت 35 فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در سراسر استان خبر داد و گفت: از زمانی که صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع دستی به این اداره‌کل واگذار شده است، شاهد افزایش تعداد فروشگاه‌ها هستیم و نوع کالاهای ارائه شده نیز تحت نظارت این معاونت قرار دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در صنایع‌دستی از اولویت‌های این حوزه بوده است، افزود: در این زمینه لازم است سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدونی برای حفظ دانش بومی و توسعه صنایع‌دستی انجام شود؛ تا با تحول در نگرش و تغییر افق فکری در حوزه صنایع‌دستی، الگوهای نو، موفق متناسب با نیاز روز و نیازهای مردم تعریف شود.

بزگر بیان داشت: آموزش در صنایع‌دستی ظرفیتی است که اگر به خوبی پرداخته شود و سمت و سوی کارآفرینی داشته باشد می‌تواند سودآوری ویژه‌ای از هر نظر برای استان و کشور داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه