English

آیت‌الله خاتمی:

یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری از برگزاری یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دوم و سوم اسفندماه خبر داد و گفت: در این اجلاسیه دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم با حضور وزیر اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید احمدخاتمی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اجلاس یازدهم خبرگان رهبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد، با بیان این که یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری روز سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم اسفند ماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: شروع جلسه ۸ صبح سه شنبه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی است، در آغاز این جلسه ضمن تلاوت آیات قرآن کریم و سرود ملی، رئیس مجلس خبرگان به ایران سخن خواهند پرداخت و ۱۶ نفر از اعضای خبرگاه حداکثر ۱۵ دقیقه به نطق خواهند نمود.

سخنگوی خبرگان رهبری انتخاب کمیته پنج نفره برای بررسی محورهای بیانیه پایانی را از دیگر فرایندهای این دور از اجلاس دانست و ابراز داشت: با توجه به دغدغه های نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم از دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد دعوت به عمل آمده مسائل و برنامه های اقتصادی دولت بررسی خواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان این که چند نفر از نمایندگان خبرگان هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه نظراتشان را بیان خواهند کرد، اظهار داشت: مردم عزیز، انقلابی و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ما باید زندگی در خور شأنشان را داشته و مسئولان محترم باید دین خود را به این مردم ادا نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علی رغم وجود محدودیت های دوران کرونا متناسب با وظایف خود برنامه ها و جلسات متناسبی داشته است، اظهار داشت: برگزاری ۱۱ اجلاس رسمی برگزاری ۱۰ جلسه مشترک کمیسیون ها، طرح بررسی و تصویب قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری از برنامه‌های مهم این مجلس بوده است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان ساخت: مجلس خبرگان نخستین نهادی است که پس از سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اقدام نموده طی چند اجلاسیه ناظر به سیاست های ابلاغی و جایگاه ویژه خبرگان رهبری قانونی جامع و کاملی را با هدف رفع برخی نواقص و متناسب با شرایط روز در هفت فصل و ۳۵ ماده و ۲۳ تبصره تدوین و تصویب کرده است.

وی با بیان این که این قانون جدید، ملاک انتخابات پیش رو قرار خواهد گرفت، یادآور شد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این دوره تا کنون ۴۰ جلسه را برگزاری نموده است؛ کمیسیون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مجلس خبرگان رهبری نیز ۵۴ موضوع را در قالب ۱۱۷ جلسه با حضور مسئولان برپا نوده است؛ کمیسیون اقتصادی ۱۳ جلسه، کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه ۳۳ جلسه، کمیسیون آئین نامه داخلی ۱۹ حلسه با ۱۱ موضوع و هیئت های اندیشه ورز و کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی دیگر نیز جلسات متعددی را برگزار نموده اند.

این استاد حوزه افزود: نگاه مجلس خبرگان رهبری این است که حفظ نظام را از اوجب واجبات می داند و همه اعضای خبرگان بر این مطلب تاکید دارند که باید پاسدار نظام اسلامی بود و به هیچ عنوان به سهم خودمان اجازه نخواهیم داد که کسانی با تحرکات شیطانی آروزی امریکا که براندازی نظام جمهوری اسلامی است را برآورده سازند؛ نظام سلطه این آرزو را به گور خواهد برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود اعتراض را حق شرعی و قانونی به رسمیت شناخته در قانون اساسی دانست و با بیان این که باید به تفاوت های اعتراض و اغتشاش که در هیج جای جهان پذیرفته شده نیست توجه داشته باشیم اظهار داشت: دشمنان این سرزمین همواره در صدد تقویت بی‌اعتمادی ها نسبت به مسئولانی هستند که از میان خود مردم برخاسته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه