English

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران خبر داد؛

رقابت ۲۵۰ نفر در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: 250 نفر از فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه با هم به رقابت پرداختند.

رقابت 250 نفر در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و نهج البلاغه فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در آئین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه فرزندان کارکنان شرکت گاز استان با بیان اینکه همگان باید عامل به قرآن باشیم، اظهار داشت: قرآن تحول ساز است و باید در مسیر زندگی، آیات نورانی قرآن را در راه خدمت به مردم و نظام به کار ببندیم.

 وی با بیان اینکه باید سخت برای مردم کار کنیم و کار را برای مردم سخت نکنیم، ادامه داد: با توجه به برودت دما با مصرف گاز زیاد در مازندران مواجهیم که امید می رود با اصلاح الگوی مصرف، گاز هیچ مشترک خانگی قطع نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ انس با قرآن بین فرزندان کارکنان از اولویت های مهم شرکت گاز مازندران است و برای انجام فعالیت های قرآنی و حرکت در مسیر تربیت قرآنی فرزندان کارکنان این شرکت محدودیت بودجه ای نداریم، گفت: خانواده ها برای قرآنی بودن و قرآنی ماندن فرزندان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه انجام امور محوله و کار فرهنگی دوشادوش هم برای این شرکت مهم است، اذعان کرد: اگر درست مصرف کنیم یعنی به قرآن عمل کردیم، چرا که در آیه 27 سوره الاسرا آمده «إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُواْ إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ همانا اسرافکاران برادران شیطانند».

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه اگر تربیت دینی فرزندان رها شود عواقب جبران ناپذیری را برای خانواده و جامعه به دنبال دارد، گفت: در اختیار قرار دادن فرصت‌های برابر آموزشی در عرصه قرآن آموزی با هدف برقراری عدالت آموزشی برای همه کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران مورد توجه است.

وی ضمن یادآوری اینکه مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه با عنوان (بهار در بهار) ویژه کارکنان و همسران شرکت گاز استان نیز در آستانه ولادت با سعادت و سراسر نور حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، افزود: حدود 450 نفر از متسابقین در این دوره از مسابقات در 12 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مایلی رستمی در خاتمه ضمن تحسین کارکنان شرکت گاز استان برای تربیت دینی و قرآنی فرزندانشان، تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) شاهد رقابت 250 نفر از فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران و منطقه 9 عملیات انتقال گاز در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه هستیم.

در ادامه، سید حمزه عمادی مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان مازندران ضمن قدردانی از اهتمام ویژه مدیرعامل شرکت گاز مازندران برای انجام فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این مجموعه، اظهار داشت: امسال 250 نفر از فرزندان کارکنان این شرکت شامل 117 دانش آموز پسر و 127 دانش آموز دختر در دوره مقدماتی مسابقات قرآن حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حدود 30 نفر از فرزندان کارکنان منطقه 9 عملیات انتقال گاز نیز امروز همزمان با فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران در این مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: متسابقین در این دوره در 11 رشته نام نویسی شده اند.

مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان مازندران یادآورشد: رشته های این دوره از مسابقات شامل حفظ عمومی و تخصصی قرآن، قصه گویی، قرائت تحقیق، ترتیل، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحیح خوانی و اذان می شود.

وی با بیان اینکه نفرات اول این مسابقات تیر و مرداد سال آینده در یکی از استان های کشور در مسابقات ملی حضور خواهند یافت، عنوان داشت: در دوره های گذشته فرزندان کارکنان شرکت گاز مازندران در بخش برادران رتبه های دوم و خواهران رتبه اول کشور را از آن خود کردند.

عمادی با بیان اینکه آموزش قرآنی فرزندان کارکنان برای این شرکت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: سالانه طبق مصوبه شورای فرهنگی فرزندان کارکنان در هر مقطع تحصیلی که باشند سه ماه تابستان به صورت رایگان در دوره های آموزش قرآن کریم که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سطح استان برگزار می شود حضور می یابند.

وی با بیان اینکه همچنین کلاس های آموزشی آنلاین نیز  هر دو ماه یکبار برای کارکنان و فرزندان و همسران کارکنان برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: هر 15 روز یکبار برای آموزش منتخبین استانی برای حضور با قوت در مرحله کشوری کلاس توجیهی برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه استاد راهنما در طول این دوره از مسابقات قرآن برای راهنمایی متسابقین حضور دارد، یادآورشد: در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ و صحیح خوانی برادران استاد علی نقی عالیشاه، استاد علی کبیری، استاد محمد هادی قاسمی، استاد محمد رضا رضایی، استاد حسین ایزی داوری این دوره از مسابقات را عهده دار هستند

وی افزود: در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و صحیح خوانی خواهران استاد سمیه رضوی، استاد رقیه رضایی، استاد فریده آرامش و استاد زکیه براری داوری خواهند داشت.

عمادی ابراز داشت: در رشته های مفاهیم و نهج البلاغه استاد علیرضا عالیشاه عهده دار داوری در بخش خواهران و برادران هستند.

وی یادآورشد: استاد سیده فاطمه اصفهانی و استاد سیده مادحه اصفهانی داری بخش قصه گویی قرآنی را برعهده دارند.

مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان مازندران متذکر شد: در این دوره از مسابقات شرکت گاز استان برای متسابقین رشته های شفاهی کارنامه صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه