English

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران اعلام کرد:

صادرات ۲۲۰ میلیون دلاری کالا از مازندران با دیپلماسی اقتصادی دولت

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، گفت: ارزش ارزی صادرات کالا از استان به نقاط مختلف جهان در حدود 11 ماهه امسال با 30 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 220 میلیون دلار رسید.

صادرات 220 میلیون دلاری کالا از مازندران با دیپلماسی اقتصادی دولت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید رحیم بخشی با بیان اینکه در این مدت کالاهای غیرنفتی مازندران شامل لبنیات، مرکبات، محصولات دانش بنیان و ظروف یکبار مصرف از مبدأ استان به کشورهای عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، رومانی، افغانستان و هند صادر شده است، اظهار داشت: از ابتدای فررودین تا پایان بهمن ماه سال گذشته ارزش کالاهای صادراتی استان 180 میلیون دلار بود.

وی با بیان این که، در سال 1399 میزان صادرات کالا از مبدأ مازندران به نقاط مختلف جهان 179 میلیون دلار بود، ادامه داد: با تسهیل روابط تجاری و تعامل با کشورهای منطقه در سال 1400 میزان تبالادت تجاری استان به 200 میلیون دلار افزایش یافت.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان این که، هدف مسوولان در استان تحقق رشد ارزی نرخ صادرات از مازندران تا یک میلیارد دلار تا سه سال آینده است، افزود: جهش در صادرات کالا از این استان به نقاط مختلف جهان در 2 سال گذشته با وجود فشارهای خارجی، تحریم و همچنین شرایط کرونایی حاصل شد و دولت با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان روند تولید و صادرات کالا را در استان هموار کرد.

وی تصریح کرد: برای افزایش صادرات از مازندران فرهنگ صادراتی و تجارت محور شدن تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است و به طور حتم با آموزش به کشاورزان و نوسازی ماشین آلات خط تولید، علاوه بر کاهش هزینه تولید، با تولید کالاهای با کیفیت می‌توان بازار های صادراتی نقاط مختلف کشور و جهان را تصاحب کنند.

بخشی تأکید کرد: دیگر دوره تولید فله‌ای محصولات کشاورزی و تولیدی به اتمام رسیده و تولیدکنندگان باید چارچوب‌های حرفه‌ای تولید و عرضه محصولات را رعایت کنید.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران از جمله مسائل تأثیرگذار در بازاریابی محصولات مازندران را تغییر رویه کشت عنوان کرد و گفت: باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان برای رونق کسب و کار ذائقه بازار هدف را مورد توجه قرار دهند و بر اساس استانداردهای بین المللی کالا تولید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه