English

امام جمعه سیریک:

امام کاظم(ع) با تربیت شاگردان برجسته و وکالت دادن به آنها کمک شایسته‌ای به شبکه شیعیان کرد

امام جمعه سیریک گفت: امام کاظم(ع) با تربیت شاگردان برجسته و وکالت دادن به آنها کمک شایسته‌ای به شبکه شیعیان کرد.

امام کاظم(ع) با تربیت شاگردان برجسته و وکالت دادن به آنها کمک شایسته‌ای به شبکه شیعیان کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در ارتباط با نقش مهم و کلیدی امامت امام کاظم علیه السلام در هدایت مردم در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهارداشت: امام موسی کاظم علیه السلام هفتمین امام جهان اسلام در دوره طلایی امامت خود رشادت های فروانی را در راه خدا و راهنمایی مردم زمان خود انجام داده‌اند.

وی افزود: امام موسی الکاظم علیه السلام هنوز کودک بود که فقهای مشهور مثل ابوحنیفه از او مسئله می‌پرسیدند و کسب علم می‌کردند بعد از رحلت پدر بزرگوار ایشان، امام صادق (ع) در سن 20 سالگی به امامت رسید و 35 سال رهبری و ولایت و امامت شیعیان را برعهده داشتند.

امام جمعه شهرستان سیریک اذعان کرد: دوران امامت حضرت ابی‌الحسن ‌موسی‌بن‌جعفر(ع) یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی‌نامه‌ی ائمه(ع) است، دو تن از خون آشام ترین  سلاطین بنی‌عباس یعنی منصور و‌ هارون و دو تن از جبّارترین و رذل ترین آنان، مهدى و‌ هادی‌ در آن حکومت می‌کردند اما ظلم و بی عدالتی در جامعه حاکم بوده است و در میان این ظلمات نور هدایت امام موسی کاظم باعث نجات یافتن مردم می شد.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه امام با نقش محوری و مهم خود باعث شد شیعیان هدایت شوند ادامه داد:دوره امامت امام کاظم(ع) با اوج قدرت خلافت عباسی همزمان بود و او در برابر حکومت وقت، تقیه می‌کرد و شیعیان را نیز به این کار سفارش ‌میکردند‌.

وی گفت: امام کاظم علیه السلام موضع‌گیری صریحی  در برابر خلفای عباسی و ظالمین وقت داشت و با وجود این، وی در مناظره و گفتگو با خلفای عباسی و دیگران تلاش می‌کرد از خلافت عباسیان مشروعیت‌زدایی کند چرا که حاکمان عباسی در پی مشروعیت و مقبولیت بودند.

امام جمعه سیریک خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگی که آن امام همام برای جامعه اسلام و شیعیان کردند گسترش شبکه ی وکالت و گسیل وکلا به اقصی  نقاط جامعه اسلامی بود، امام کاظم با تربیت شاگردان برجسته و وکالت دادن به آنها کمک شایسته‌ای به شیعیان کرد چرا که در آن زمان فرق های چون اسماعیلیه، فطحیه و ناووسیه مشغول تحریف آموزه های دینی بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه