English

بازدید از چغازنبیل فعلا ممنوع است

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل از تعطیلی ۲ روزه این محوطه باستانی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری به‌دلیل خیس بودن این سایت و شرایط جوی و جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عاطفه رشنویی در تشریح این خبر گفت: با توجه به حجم بارندگی و ضرورت حفاظت و صیانت از مجموعه میراث جهانی چغازنبیل، بازدید از این مجموعه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۷ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۱) هفته جاری ممنوع است.

او افزود: به اطلاع علاقه‌مندان و گردشگران که برای این تاریخ برنامه‌ریزی کرده بودند می‌رسانیم که در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر کرده و در زمان مناسب‌تری برای بازدید این اثرتاریخی مراجعه کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل با اشاره به این‎که اولین وظیفه ما، حفاظت از سایت و رعایت قوانین و قواعد نگهداری از آن است، از عموم گردشگران خواست که در راستای حفظ این میراث غنی فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به سایت چغازنبیل خودداری کنند.

او تاکید کرد: هنگامی که زمین خیس است و ۲ روز پیاپی باران باریده به طور قطع نمی‎توانیم اجازه بازدید از عرصه را بدهیم و تقاضا داریم در این زمینه گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه