English

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

آماده استفاده از شرکت های دانش بنیان برای احیای دشت قزوین هستیم

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:دشت قزوین بهترین مکان برای ورود شرکت های دانش بنیان و فنآور برای اجرای طرح های نوین و هوشمندسازی است.

آماده استفاده از شرکت های دانش بنیان برای احیای دشت قزوین هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد حسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به روستاها با عنوان« روستا نوفن» : دشت قزوین بهترین مکان برای ورود شرکت های دانش بنیان و فنآور برای اجرای طرح های نوین و هوشمندسازی است.

وی ادامه داد:باور داریم که دشت قزوین بهترین ظرفیت را برای ورود شرکت های دانش بنیان دارد و با کمک مرکز تحقیقات می توان به نتایج خوبی دست یافت.

ایشان افزود:در حوزه دانش بنیان آغاز گر کار بودیم اما باید توسعه با جدیت دنبال شود که در این راستا در اجرای طرح های نوینی مانند آبیاری هوشمند، تجمیع اراضی بسیار موفق بودیم اما این کار لازم است با شدت و حجم بیشتری صورت گیرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت:چه بخش دولتی به شما توجه کند یا نکند شما تاثیرگذار هستید و اگر در مقطعی به شما اهمیت داده شند دلیل بی اهمیت بودن کار نیست بلکه ما مدیران ضعیف عمل کرده ایم.

وی گفت:هنوز ساختار مشخصی برای ارتباط شرکت های دانش بنیان با دستگاههای اجرایی ایجاد نشده و ما با چالش مواجهیم که باید برای آن تدبیر کرد.

عطایی بیان داشت:بازاریابی محصول و تولیدات بسیار مهم بوده و نوع رفتار کشاورز برای اعتمادسازی بگونه ای است که سخت تصمیم می گیرد لذا حتما باید محصولات دانش بنیان حتما کاربردی و تاثیرگذار باشد تا کشاورز از آن استقبال کند.

ایشان ادامه داد:ایده های شرکت های دانش بنیان حتما باید در عمل جوابگوی نیازها باشد و اگر یک ایده جواب ندهد دیگر نمی توانیم اعتماد کشاورز و بهره بردار را جلب کنیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  گفت:در استان برای نزدیک شدن به شرکت های دانش بنیان آمادگی داریم اما فرآیند اداری طولانی و دست و پاگیر است لذا باید دنبال روش های جدید در توسعه دانش بنیان برویم.

وی ادامه داد:نجات آب دشت قزوین برای ما اهمیت زیادی دارد و ما از طرح های این عرصه استقبال می کنیم تا ضمن توسعه کشت های الگویی و کم اب بر برای افزایش بهره وری هم اقدام کنیم.

عطایی بیان داشت:با تنوع نیازمندی های بخش کشاورزی باید نیازها تقسیم بندی و اولویت بندی شود و ما نیز حمایت کنیم ه در این زمینه نیز ۱۴ طرح تعریف شده که کشاورزی دانش بنیان محور و هوشمندی سازی و گردشگری کشاورزی در اولویت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه