English

‍ مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام:

پتروشیمی هلیلان نیازمند توجه و حمایت دولت است

اجرای طرح پتروشیمی هلیلان منطقه، علاوه بر عمران و آبادانی منطقه، باعث اشتغال بیش از سه هزار نفر می‌شود.

پتروشیمی هلیلان نیازمند توجه و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سعید رشنوادی صبح امروز در نشستی که با هدف بررسی مشکلات دریافت تسهیلات پتروشیمی هلیلان برگزار شد، افزود: استان ایلام به دلیل مشکلات و عقب ماندگی متعدد در گذشته در بحث سرمایه گذاری نیازمند توجه است و باید از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در این استان حمایت شود.

 رشنوادی افزود: سرمایه‌گذارانی که در طرح‌هایی مثل پتروشیمی هلیلان که نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان دارد، سرمایه گذاری می کنند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی هلیلان قرار است از تسهیلات تبصره ۱۸ برخوردار شود، افزود: این طرح برای ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات که قرار بوده از طریق بانک ملت واگذار شود، بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام تصریح کرد: پیگیری‌های متعددی از تهران شده که روند پرداخت تسهیلات به این طرح تسهیل شود.

رشنوادی عنوان کرد: باید با همکاری بانک عامل استان، مسئولان استانی و کشوری، این تسهیلات هرچه زودتر پرداخت شود، تا سرمایه گذار فراری نشود.

وی گفت: از بانک‌های استان به خصوص بانک ملت انتظار داریم هرچه زودتر تسهیلات این طرح بزرگ و مهم استانی را پرداخت کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام با اشاره به نقش پتروشیمی هلیلان در اشتغال منطقه، افزود: اجرای این طرح علاوه بر عمران و آبادانی منطقه باعث اشتغال بیش از سه هزار نفر می‌شود.

 

پتروشیمی هلیلان نیازمند تسهیلات

اصغر عارفی مدیرعامل پتروشیمی هلیلان نیز گفت: پرونده اعتباری تسهیلات پتروشیمی هلیلان ۴۰۰ میلیارد تومان است که این میزان تسهیلات باید از تهران به ایلام تفویض اختیار شود.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت، بانک عامل یعنی بانک ملت و مسئولان ارشد استان، برای پرداخت این تسهیلات همکاری کنند.

عارفی بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات این طرح نهایی شده و انتظار داریم مسئولان استانی و بانک‌های عامل همکاری کنند. 

وی گفت : تمامی ماشین آلات این طرح هم اکنون در گمرگ هستند و قطعاً این طرح اجرایی می‌شود.

 

اراده بانک ملت برای پرداخت تسهیلات

عزتی معاون بانک ملت در استان ایلام نیز بیان کرد: تمامی همکاری لازم برای پرداخت تسهیلات به پتروشیمی هلیلان صورت گرفته است، مشکل طولانی شدن پرداخت تسهیلات بین وزارت نفت و بانک عامل در تهران است.

وی تصریح کرد: قرار است کارشناسان از تهران برای بازدید از پتروشیمی حضور پیدا کنند و بر اساس پیشرفت فیزیکی، به زودی روند پرداخت تسهیلات فراهم می شود.

عزتی بیان کرد: در حال حاضر برای پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پتروشیمی هلیلان مشکلی نداریم، و روند پرداخت مابقی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز بزودی تسهیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه