English

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین:

در سایه نظام اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه آب شرب شهری و روستایی انجام شده است

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: در سایه نظام اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه آب شرب شهری و روستایی انجام شده و در کنار همه مشکلات و تحریم ها که دشمنان به ما تحمیل کردند اقدامات موثری صورت گرفته است.

در سایه نظام اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه آب شرب شهری و روستایی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در نشست با خبرنگاران مهمترین اقدامات و تلاش های صورت گرفته در یک سال گذشته را تشریح کردند.

در این نشست داراب بیرنوندی رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق و مدیرعامل آبفا، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهید رجایی، اوجاقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان، صباغیان مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید رجایی، ضمن ارائه گزارشهایی از فعالیتهای انجام شده به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

داراب بیرنوندی در این نشست اظهارداشت: در ایام دهه فجر 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که 10 پروژه در روستاها و 15 پروژه در شهرها افتتاح شد.

وی بیان کرد: همچنین هشت مخزن ذخیره آب با ظرفیت 2250 مترمکعب و اجرای 18 کیلومتر شبکه و خط و بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب شهر تاکستان از طرح هایی بود که در این ایام افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین یادآورشد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون حدود 25 حلقه چاه، چشمه و قنات در شهرها و روستاهای استان حفر شده و 15 مخزن زمینی و هوایی ذخیره آب با ظرفیت 1885 مترمکعب احداث و  150 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و 14 کیلومتر اصلاح و توسعه و بازسازی شبکه فاضلاب در شهرهای استان  انجام شده است.    

این مسئول با مقایسه وضعیت تاسیسات آب شرب در قبل و بعد از انقلاب گفت: در بخش آب روستایی تقریبا هیچ جمعیت بهره مندی نداشتیم و شبکه ای ایجاد نشده بود ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی روستاها از آب آشامیدنی حدود 86 درصد است که از میانگین 82 درصدی کشوری بالاتریم.

وی گفت: در خصوص انتقال آب میزان اقدامات انجام شده بیش از 5 برابر، احداث شبکه آب بیش از 8.5 برابر و تعداد قنوات و منابع آبی ایجاد شده تا 5 برابر افزایش داشته و ساخت مخازن آب در روستاها 10 برابر شده است.

نشست خبری مدیران آب و برق قزوین

این مسئول یادآورشد: در زمینه آب شهری در قبل از انقلاب فقط در یک شهر شبکه پایدار وجود داشت در حالی که امروز 29 شهر ما از این شبکه برخوردار شده و تعداد مشترکین 15 برابر و خطوط انتقال آب نیز 15 برابر شده ( 1500 درصد رشد) است.

مدیرعامل آبفای استان قزوین اظهارداشت: همه تاسیسات قبلی آبرسانی اصلاح و بازسازی شدند و حفر چاه 20 برابر شده و مخازن ذخیره آب که در قبل از انقلاب کمتر از 3500 مترمکعب بود امروز به 280 هزار مترمکعب رسیده است.

وی اظهارداشت: در زمینه شبکه فاضلاب هیچ اقدامی در قزوین انجام نشده بود اما خوشبختانه امروز در سطح شهرهای استان شاخص بهره مندی فاضلاب حدود 66 درصد شده و از متوسط کشوری 52 درصدی بالاتر هستیم.

بیرنوندی تصریح کرد: در سایه نظام اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه آب شرب شهری و روستایی انجام شده و در کنار همه مشکلات و تحریم ها که دشمنان به ما تحمیل کردند اقدامات موثری صورت گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان افزود: علیرغم بارش نزولات آسمانی در روزهای اخیر اما هنوز در بلند مدت 68 درصد کاهش بارندگی داریم که در آبیک 54 درصد، در آوج 80 درصد، در بویین زهرا 50 درصد و در تاکستان 46 درصد نسبت به بلند مدت کاهش بارش ثبت شده است. 

بیرنوندی در ادامه بیان کرد: در دو سال گذشته با تنش آبی بسیار شدیدی مواجه شدیم و بیش از 160 روستای استان با تنش آبی مواجه شد که با آبرسانی با تانکر به صورت سیار و اقدام جهادی بخشی از مشکلات را حل کردیم.

بیرنوندی در مورد وضعیت شبکه فرسوده آبفا در قزوین هم گفت: در شهر قزوین 530 هکتار بافت فرسوده داریم که در این محدوده 130 کیلومتر شبکه انتقال آب فرسوده وجود دارد که تاکنون 43 کیلومتر آن نوسازی شده است.

وی افزود: هدر رفت آب در شبکه حدود 25 درصد است که این میزان در شهرها تا 18 درصد گزارش شده که با نوسازی شبکه های فرسوده از این هدر رفت جلوگیری خواهیم کرد.

این مدیر بیان کرد: در زمستان نزولات جوی خوبی داشتیم اما در پاییز وضعیت سختی را سپری کردیم و دو سال پیاپی شاهد خشکسالی شدید بودیم و امروز هم با همه کرامت الهی و بارش هایی که داریم با چالش آبی مواجهیم و نسبت به بلند مدت شاهد کاهش 50 درصدی هستیم که باید مدیریت مصرف را جدی بگیریم.

بیرنوندی افزود: مشترکین ما در همه امور شراکت دارند و تا زمانی که مردم درست مصرف نکنند با چالش مواجهیم لذا از رسانه های گروهی درخواست می کنیم در این زمینه همراه ما باشند و کمک کنند تا با مصرف بهینه با چالش آبی مواجه نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه