English

استاندار مازندران مطرح کرد؛

بهره برداری از ۱۵ طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در ایام دهه فجر

استاندار با بیان اینکه 15 طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار 700 میلیارد تومان در ایام دهه فجر در مازندران بهره برداری می شود، گفت: ساخت بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب استان در دست پیگیری است.

بهره برداری از 15 طرح حوزه بهداشت و درمان با اعتبار 700 میلیارد تومان در ایام دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان یک هزار و 100 تختخوابی آیت الله طبرسی در ساری با عنوان اینکه راه اندازی گردشگری سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن میلیون ها شهروند در حوزه درمانی از جمله دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در استان است، اظهار داشت: سرانه تخت بیمارستان در مازندران در قبل از انقلاب اسلامی 42 صدم درصد بود که این رقم اکنون به 1.6 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 45 هزار تخت بیمارستانی و 325 تخت دیالیز در استان وجود دارد که تمام این امکانات بهداشتی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد و باید دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت برای اقشار مردم تبیین شود.

استاندار مازندران گفت: توسعه متوازن در تمام حوزه ها، مهم ترین اولویت مسئولان اجرایی استان است و بهداشت و درمان برای تحقق این امر نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی اضافه کرد: باید شهرهای سلامت در مازندران ایجاد شود چرا که بهترین مراکز درمانی و طبیعت بکر را در استان داریم و با نگاه جدی به بهداشت و درمان می توانیم هزاران اشتغال ایجاد کنیم.

حسینی پور بیان داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار در کنار ارایه خدمات به شهروندان از درگاه توسعه بهداشتی باید توجه کنیم و بسیار ناراحت کننده بوده که طرح بیمارستانی در مرکز استان متوقف شده بود که با اولویت بندی برای تأمین منابع مالی بیمارستان یک هزار و 100 تختخوابی آیت الله طبرسی اقدام شد.

وی تصریح کرد: برای تامین این منابع مالی تلاش قابل توجهی در ماه های گذشته شد و با تهاتر نفت که کم سابقه است توانستیم آغاز گام های 2 و 3 ساخت بیمارستان ماهفروجک ساری را آغاز کنیم.

استاندار مازندران ابراز داشت: از رئیس جمهور که موافقت خود را در بحث تکمیل بیمارستان ماهفروجک از طریق تهاتر نفت اعلام کردند و بعد از آن معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت که دستورات را لازم ارائه دادند، نهایت قدردانی را داریم.

وی اظهار داشت: همه مسئولان ملی و استانی در ماه های گذشته تلاش کردند تا این طرح عمرانی حداکثر سه سال آینده برای مردم استان به بهره برداری برسد و اصل این جلسه آن است که طعم شیرین برای مردم زمانی خواهد بود که چراغ این بیمارستان روشن شود.

حسینی پور گفت: بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب مازندران کلنگ زنی خواهد شد و منابع مالی آن با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و تخصیص زمین در دست پیگیری است.

رئیس شورای اداری استان مازندران عنوان داشت: باید اراده ما همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس، وطن و سلامت باشد و مسئولان باید تا پای جان برای مردم کار کنند و ارایه خدمت به مردم وظیفه ذاتی کارکنان دولت است.

وی بیان داشت: در دهه مبارک فجر امسال 15 طرح بهداشتی مازندران در نقاط مختلف استان با 700 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و از علوم پزشکی مازندران می خواهم که نسبت به توسعه مراکز درمانی در مناطق روستایی استان باجدیت ورود کند چرا که مردم از این دولت در این ارتباط توقع دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه