English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد؛

کلاهبرداری با ترفند بسته جعلی اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب با موضوع ارائه اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

کلاهبرداری با ترفند بسته جعلی اینترنت رایگان به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یک شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه برداشت غیر مجاز  مبلغ 120 میلیون ریال از حساب وی موضوع در دستور کار  کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی برای دریافت اینترنت 20 گیگابایتی هدیه به مناسبت دهه فجر در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ 20 هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کرده اما پس از واریز وجه متوجه شده که  علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکرده، کل موجودی حسابش که مبلغ 120 میلیون ریال بوده  نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی سرقت و برای دائر کننده درگاه جعلی ارسال شده است.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود معترف و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

این مقام انتظامی در خاتمه عنوان کرد:  به کاربران توصیه می کنیم ضمن رعایت توصیه های پلیس در زمان خرید های اینترنتی تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه