English

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین مطرح شد؛

بدنه سازی خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین گفته شد: در راستای اجرای بدنه سازی جداره خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین به کسبه مشارکت کننده مشوقات و تخفیفات قابل توجهی ارائه خواهد شد.

بدنه سازی خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، جلسه‌ کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست مهدی مهدی خانی و با حضور اعضا، و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه و با دستور کار بررسی لوایح مربوطه و شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین در تالار مردم برگزار شد.

براساس این گزارش؛ قدسی پور سرپرست سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در ابتدای این جلسه به تشریح لایحه بدنه سازی جداره خیابانهای محدوده تاریخی شهر قزوین پرداخت و گفت: در راستای ارتقای سیما و منظر شهری و ارتقای هویت معابر تاریخی شهر قزوین و با هدف مشارکت مالکین و کسبه این لایحه ارائه گردید.

وی افزود: همچنین مشوقاتی ازجمله ارائه تخفیف در بخشهای مشارکت در مرمت نما،عوارض کسب و پیشه، صدور تعمیرات جزیی،صدور پروانه تعمیرات کلی و تخفیف عوارض در نصب تابلو با خط نستعلیق در نظر گرفته شده است.

در ادامه جلسه، لایحه تشکیل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهری قزوین نیز  مورد بررسی قرار گرفت و به منظوراصلاحات و بررسی بیشتر به شهرداری عودت داده شد.

در ادامه جلسه، ضمن بررسی شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین، پروژه های شاخص پیشنهادی برای معاونت عمرانی توسط عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تشریح شد.

عرشیان با بیان پروژه های پیشنهادی شاخص که بایستی در برنامه بودجه لحاظ شود اظهار داشت:اجرای نیمه شرقی ۶۵ متری بالای اتوبان حدفاصل دانشگاه آزاد تا ورزشگاه آزادگان ،اتصال بلوار معلم به اتوبان تهران،زنجان ،اتصال بلوار معلم از سمت امام علی( ع) به اتوبان تهران-زنجان،اتصال جاده بوئین زهرا به ابوترابی ویژه کامیون سنگین و حذف پیچ زیر ریل راه آهن،اتصال بلوار مطهری به کمربندی آیت اله باریک بین،اتصال بین هلال آب تا هادی آباد تعیین تکلیف ۱۸ متری شهرک عارف و اتصال بلوار ارتباطات به شهید بهشتی،تعیین تکلیف لوپ جنوب شرقی اتصال خیابان شهرداری به حکم آباد، تعیین تکلیف زمین کنسولگری روسیه ،احداث شهرک درمانی سلامت به منظور تجمیع مطب پزشکان و تجهیزات پزشکی و ساخت سالانه ۲۰۰ فضای پارک از جمله پروژه های شاخص ترافیکی و عمرانی می باشد.

همچنین درادامه ،پروژه های تقاطع های غیر هم‌سطح در شهر قزوین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا این پروژه ها به لحاظ یک شاخص اصلی به عنوان تکمیل پروژه های تقاطع غیر هم‌سطح در برنامه تدوین شود.

گفتنی است؛در ادامه جلسه شاخصهای کارگروه فنی و عمرانی در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قزوین از جمله  اصلاح دریچه در سطح مناطق،تعداد فرهنگسراها و سراهای محله  و خانه های محلات،آماده سازی سطح مناطق،محصور نمودن زمینهای غیر محصور،مناسب سازی ابنیه و فضای شهری و احجام رفع خطر،ساخت و توسعه پارکها و فضای سبز شهری ،هدایت آبهای سطحی،احداث ابنیه در مناطق ،میزان ترمیم و لکه گیری معابر،میزان جدولگزاری سطح منطقه،میزان مناسب سازی و ایمن سازی معابر  مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه