English

بازدید میدانی شهردار کاشان و آران و بیدگل از پروژه های عمرانی

شهردار و اصحاب رسانه کاشان، آران و بیدگل از پروژه های عمرانی شش ماهه دوم سال جاری، با اعتباری بالغ بر یک هزارو 400میلیارد ریال بازدی میدانی کردند.

بازدید میدانی شهردار کاشان و آران و بیدگل از پروژه های عمرانی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، محسن صانعی در بازدید از پروژه دهانه دوم پل(زیر گذر جاده قدیم کاشان،آران و بیدگل)گفت: با توجه به بار ترافیکی این محور به ویژه قرار گرفتن این محور در کنار  شهرک صنعتی سلیمان صباحی و ساعات تغییر شیفت کارخانه ها از حدود یک و سال و نیم قبل، ساخت این پل در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد:کلنگ احداث این پروژه در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ زده شده و این پروژه تا کنون، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر۱۰۰  میلیارد ریال داشته است.

شهردار آران و بیدگل در خصوص ویژگی های این سازه گفت: عرشه بتنی این پل ۲۲۵ مترمربع،که تعداد ۶ شمع به ارتفاع ۲۰ متر در محل جایگذاری که عرض اجرایی این پل ۱۶/۳۰ و عرض مفید آن ۱۰/۴۰ متر و ارتفاع آن ۵/۲۰ متر است.

وی افزود: آرزومندیم باتعاملاتی که با شهردار کاشان بخاطر وجود بخشی از این سازه در تملک و اراضی شهرستان کاشان صورت گرفته این پروژه در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

پارک پروفسور کردوانی،اولین و بزرگترین پارک جنگلی ،کویری ایران،با اعتباری بالغ بر 500میلیارد ریال

شهردار آران و بیدگل در خصوص پارک ۱۰۰ هکتاری پروفسور کردوانی،که با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان اولین و بزرگترین پارک جنگلی،کویری ایران است، گفت: پارک ۱۰۰ هکتاری مرحوم پروفسور کردوانی با هدف جلوگیری از ریزگردها و در کنار عبور گذر مسیر این شهرستان ،در سال ۱۳۹۲ احداث شد،که با اقدامات سازنده که  میان مجموعه مدیریت شهری آران و بیدگل با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صورت گرفت ساخت احداث این پارک جنگلی دراختیار مدیریت شهری آران و بیدگل قرار گرفت و عملیات بسیار ارزشمندی در این مساحت اتفاق افتاد که حدود ۲۵ هکتار آن در قالب نهالستان، گلخانه ، ایجاد آلاچیق ،مخزن ذخیره آب وحدود ۵۰ نوع گونه گیاهی در این پارک کاشته و حدود ۱۰ هزار اصل گیاه در حال حاضر کشت شد.

وی همچنین گفت: ۵ کیلومترلوله گذاری آب در این پارک صورت گرفته که ظرفیت مخزن آبی که برای این مکان جایگذاری شده ،۱۵ هزار متر مکعب می باشد .

شهردار آران و بیدگل در راستای توسعه این پارک خاطر نشان کرد:در آینده نزدیک و باحرکت به سمت و سوی کاشت گیاهان دارویی،ایجاد باغ وحش حیوانات اهلی، و ساخت مجموعه های رفاهی، تفریحی،بوم گردی وایجاد نیروگاه های خورشیدی،برای استفاده بهینه و مطلوب تر از این فضا بهترین بهره برداری صورت خواهد گرفت.

صانعی در ادامه سخنان گفت: در این پارک دو طرح نهال ایثار و نهال امید نیز اجرا می شود که در طرح نهال ایثار که به افتخار ۸۰۰ شهید شهرستان آران و بیدگل، یک نهال به یاد شهدا در این مجموعه کشت که یاد شهدا همیشه در قلب ما زنده و عملشان سرلوحه کارمان باشد و در طرح امید ، به خانواده  فرزندی که در این شهرستان متولد میشود یک نهال هدیه میشود تا در این پارک کاشته یا هر جا که مدنظرشان هست کاشته به آن رسیدگی کنند.

350 میلیارد ریال اعتبار صرف شده مجموعه پروژه های میدان ولیعصر

شهردار آران و بیدگل در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی مدیریت شهری در ۶ ماهه دوم سال جاری گفت: مجموعه پروژه های میدان ولیعصر شامل؛" بلوار دانشگاه، بلوار احمد آباد، جاده سلامت (شهیدان قاسم پور) محوطه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)، میدان شهیدان چاقیان " که با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: امیدواریم که بخشی از این پروژه ها در ایام دهه فجر به بهره برداری و بخشی دیگر تا فروردین ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

صانعی در خصوص محوطه بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)افزود: برای ساماندهی پارکینگ بیمارستان حدود ۲ هزار ۵۰۰ متر جدول گذاری و ۳ هزارو ۵۰۰ متر بلوک فرش و ۳ هزار متر مربع آسفالت و رینگ بیمارستانانجام گرفته  است وی هم چنین در باب پروژه بلوار دانشگاه بیان کرد: نورپردازی و روشنایی، فضای سبز بلوار دانشگاه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال می باشد.

اجرای عملیات بهسازی و مرمت محور تاریخی حاج امین با اعتبار 100میلیارد ریال

محسن صانعی اظهار کرد: ۶ محله شهر  در این طرح احیا شد شامل" محله سر کوچه دراز ، سر محله،سلمقان، خانه تاریخی میرزا احمد عاملی آرانی، حمام عنایتی،آب انبار حاج امین و میدان حاج امین ودرب مسجد قاضی  که یکی از قدیمی ترین مساجد کشور می باشد.

این مقام مسئول گفت:در این پروژه بدنه سازی ، کف سازی، عملیات اصلاح شبکه آب و برق، مرمت خانه تاریخی عالم بزرگ آیت الله میرزا احمدعاملی آرانی، مرمت حمام عنایتی، مرمت آب انبار حاج امین که به صورت یک محور این پروژه قرار گرفته و اقدام به صورت موردی در قالب یک خانه تاریخی و یا یک محل خاص صورت نگرفته است ،در این محور چندین مجموعه تاریخی مورد احیا و مرمت قرار گرفت تا در قالب بازدید و گردشگری بتوان به عنوان یکی از محورهای گردشگری شاخص شهرستان آران و بیدگل مورد بازدید قرار گیرد برای احیا و مرمت این مجموعه اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است

شهردار آران و بیدگل در آخر سخنان و بازدید از پروژه ها عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری آران و بیدگل بیش از ۳۰ پروژه در دست اقدام دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه