English

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران و دبیر استان اصفهان در گفتگو با موج:

پارلمان بخش خصوصی فقط در حد یک حرف

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران و دبیر استان اصفهان بیان کرد: پارلمان بخش خصوصی فقط در حد یک حرف است.

پارلمان بخش خصوصی فقط در حد یک حرف

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، گفت: تصویب آئین نامه مربوط به عضویت طبق قانون به عهده هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران می باشد و پس از مصوب در هیات نمایندگان اتاق ایران شورای عالی نظارت می بایست آئین نامه مذکور را تصویب نماید.

وی اضافه کرد: همانطور که مستحضرید دولت محترم حجت‌الاسلام رئیسی با شعار مردمی و کریمه کار خود را شروع کرد و در معانی این کلمات در مجموع یعنی حکومت مردم بر مردم که متأسفانه باید اعلام کنم که سالها است این نوع صحبت ها در شعار بوده و مردم این کشور در آرزوی چنین روزی مانده اند !!

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این پارلمان به ظاهر بخش خصوصی با این مصوبات اخیر ، اکثر دولتی ها بر مردم قدرت نمایی می کنند و روش حاکمیت ، همان ارباب رعیتی با ورژن جدید است ، البته اینجا این از ضعف شفاف هیات رئیسه بخش خصوصی بوده است.

صادقی ادامه داد: تصویب آئین نامه مربوط به عضویت طبق قانون به عهده هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع،  معادن و کشاورزی ایران می باشد و پس از مصوب در هیات نمایندگان اتاق ایران شورای عالی نظارت می بایست آئین نامه مذکور را تصویب نماید.

رئیس کمیسون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نکته ای که جای تعجب دارد این است که شورای نظارت که خود مجری تصویب و اجرای قانون می باشد در اقدامی غیر قانونی بندهایی که به تصویب هیات نمایندگان اتاق ایران رسیده را در جلسه مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۲۰  از آئین نامه حذف نموده اند.

این مقام مسئول افزود: به عنوان مثال‌ از شرایط مربوط به رأی دهندگان ، پروانه فعالیت اقتصادی از مراجع ذیصلاح و گزارش یکساله پنج میلیارد تومان حذف گردیده است .

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران و دبیر استان اصفهان اظهار داشت: از طرفی در خصوص شرایط نامزدها و انتخاب شوندگان ۳ شرط که به تصویب هیات نمایندگان رسیده بود حذف شده است!!

 این ۳ شرط عبارت است :

۱- داشتن پروانه فعالیت در زمینه های تولیدی ، معدنی ، صنعتی  ، کشاورزی ، خدماتی  ، گردشگری  ، خدمات مهندسی و دانش بنیان فناوری اطلاعات

۲- داشتن حداقل ۵ پروانه صادراتی  یا وارداتی

۳- ارائه مدارک دال برفعالیت کشاورزی با تایید وزارت کشاورزی می باشد

صادقی گفت: با این اقدام عجیب و شگفتی ساز هیات نظارت عملا کسب وکارهای متوسط شرکت های دانش بنیان و فعالین حوزه کشاورزی ، از دایره انتخاب شوندگان و رای دهندگان حذف گردیده اند که این تصمیم باعث ایجاد رانت برای شرکت های بسیار بزرگ و حذف رقبا و صاحبان اصلی اتاق از میدان رقابت است !! به شوخی عرض کنم هیات نظارت با تصویب چنین آئین نامه ای،  از قبل پیام تبریک پیروزی شرکت‌های بسیار بزرگ را برای آنها ارسال‌ کرده و رقبا را از میدان حذف نموده است .

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ایران و دبیر استان اصفهان بیان داشت: نکته دیگر این که هیچ آئین نامه ای نمی تواند استثناهایی بیشتر از قانون اصلی برای ذینفعان آن قانون ایجاد نماید در صورتی که در قانون اتاق هیچ شرطی برای رأی دهندگان و انتخاب شوندگان گذاشته نشده و آئین نامه نمی تواند شرایطی را برای رأی دهندگان و انتخاب شوندگان تعیین نماید .

به امید روزی که در مصوبات ، حق و حقوق صاحبان اصلی هر بخش در نظر گرفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه