English

باحضور رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره):

آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در خمین برگزار شد

آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام راحل در خمین برگزارشد.

آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب» در خمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی روزجمعه در آیین اختتامیه هفته فرهنگی « بر آستان آفتاب»  با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند رمز بقای جمهوری اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب است گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی به چهل واره سوم وارد شود باید به همان دستوری عمل کرد که با آن دستور انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: بسیاری از انقلاب‌های جهان در دهه سوم که به انقلاب میری معروف است، انقلاب خود را از دست می دهند.

مخلص الائمه بیان داشت: استان مرکزی مفتخر به زادگاه امام خمینی(ره) است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری شاکله علمی حضرت امام(ره) در حوزه علمیه اراک شکل گرفته است.

استاندار مرکزی با اشاره به شخصیت برجسته و بی نظیر امام راحل در تاریخ اسلام، گفت: چنین شخصیت بی‌نظیری، انقلابی را خلق کرد که بر خلاف همه انقلاب‌های معاصر جهان هر سال مقتدرتر از دهه های قبل خود پیش رفته است.

مخلص الائمه افزود: حضرت امام (ره)حکومتی را سرنگون کرد که با تمام جزئیات و وجود وابسته به قدرتمندترین قدرت‌های جهان بود و این در تاریخ جهان بی سابقه است.

وی ادامه داد: سیستم و سازمان نظامی کشور در گذشته توان مقابله با حداقل‌های تهاجمات خارجی را نداشت اما با انفاس حضرت امام و راهبری داهیانه مقام معظم رهبری امروز به جایی رسیده ایم که متهم به صادرات پیشرفته ترین سلاح های نظامی به ابرقدرت‌های نظامی هستیم.

استاندار مرکزی گفت: امید است این هفته به عنوان یک هفته تحول گرایانه استمرار داشته باشد و بتوان با رفع برخی کمبودها و تقویت نقاط قوت هفته‌های موفق تر و پربارتر را برگزار کرد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز دراین آیین گفت: برگزاری هفته فرهنگی بر آستان آفتاب از نتایج رویکرد جدید این موسسه است.

علی کمساری افزود: این موسسه در دوره ۳۲ ساله که از تشکیل آن می گذرد دوره نسبتا موفقی را پشت سر گذاشته است.

وی بیان کرد: این موسسه در چند سال مشغول گردآوری آثار امام شامل مکتوبات، سخنرانی‌ها و نوشته‌ها بود و در این بخش عملکرد موفقی داشته است.

کمساری اظهار داشت: میلیون‌ها سند از آثار امام(ره) توسط این موسسه جمع‌آوری شده که مجموعه ای از آن در قالب صحیفه حضرت امام(ره) منتشر شده است.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بیان کرد: این موسسه از دی ماه سال ۱۳۹۲ به سمت رویکرد فرهنگی و ترویجی حرکت خود را تنظیم کرد، البته بخش‌های دیگر تعطیل نشد بلکه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر فرهنگ، بخش فرهنگی و ترویجی پررنگ تر شد.

کمساری اظهار داشت: با توجه به نتایج و تجربیات خوب حاصل شده از برگزاری هفته فرهنگی برآستان آفتاب، فعالیت‌های فرهنگی باید همچنان استمرار داشته باشد و چرخ فعالیت های فرهنگی همچنان بچرخد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید بسیار دارند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری این بود که این موسسه به عنوان نخستین دستگاه به جهاد تبیین لبیک بگوید که به همین منظور بخش فرهنگی موسسه تقویت و شوراهای تخصصی خوبی با حضور صاحب‌نظران و اهل فکر و فرهنگ تشکیل شد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بیان کرد: در این دوره فضای مناسبی در موسسه فراهم شد و بیت امام(ره) به عنوان نخستین اقلیم ایشان امکان و ظرفیتی را برای برگزاری این هفته ایجاد کرد، این هفته با اعتبار محدود و تلاش و کوشش علاقه مندان برگزار شد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: هشت هزار و ۳۰۰ دانش آموز در کارگاه‌های آموزشی هفته فرهنگی«بر آستان آفتاب» در بیت تاریخی امام راحل شرکت کردند.

امین عارف نیا  افزود: شرکت جوانان دربرنامه‌های تعاملی، نمایش فیلم‌های روز سینما و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای زمینه ترغیب مردم برای حضور در خانه پدری امام خمینی(ره) را فراهم کرد.

وی ادامه داد:گشایش نگارستان روح الله و نمایش آثار منتخب هنرمندان، استناد تاریخی و موزه‌ای برای علاقمندان به تاریخ، از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی برآستان آفتاب بود.

عارف نیا گفت: گردهمایی مفاخر خمین، نشست ادیبان و شاعران و تجلیل از مادران شهدا در ۱۳ نشست علمی، تبیینی و ترویجی فرصتی برای بازخوانی معارف امام و انقلاب اسلامی شد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: همایش مسئولیت‌های اجتماعی، نقش و جایگاه زن در اندیشه امام خمینی(ره)، عدالت تربیتی و ارائه خدمات اجتماعی و درمانی رایگان به هزاران نفر از مردم شهر و روستاهای خمین جلوه‌ای از توصیه امام(ره) به میراث دارانشان برای اهتمام به امور محرومان و مستضعفان بود.

وی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام به عنوان یک مرکز فرهنگی فعال، کانون برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و کانون برگزاری اردوهای دانش آموزی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با معمار کبیر انقلاب اسلامی دایر خواهد بود.

در پایان عارف نیا بیان داشت: نگارستان روح الله به عنوان یک مرکز پویا در زمینه آفرینش‌های هنری و نمایشگاه عرضه آثار تجسمی در تعامل با هنرمندان نقاش، خوشنویس، نگارگر، عکاس و گرافیست برپا خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه