English

نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم/ ابلاغ الگوی کشت در دولت سیزدهم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم و منابع آبی موجود را حفظ کنیم.

باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم/ ابلاغ الگوی کشت در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید در فکر کاهش هزینه های تولید باشیم و تولید را ارزان کنیم.

وی ادامه داد: ابلاغ الگوی کشت از اقدامات قابل تحسین دولت سیزدهم است و امیدواریم بدنه اجرایی و عملیاتی در انجام آن به خوبی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید در فکر کاهش هزینه های تولید باشیم و تولید را ارزان کنیم، افزود: بهره وری زمین باید افزایش پیدا کند که با توجه به حوزه تحقیقات و دانش بنیان شدن کشاورزی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه ارقام و بذور جدید و اصلاح شده باید در حوزه کشاورزی به کارگیری شود و نوع کشت هم باید متناسب با اقلیم استان تعریف شود، گفت: ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی داریم اما در توزیع و صادرات محصول ضعیف هستیم.

آیت الله لائینی ادامه داد: در بحث آب هم مشکل داریم و باید در کنار امنیت غذایی به امنیت آب هم توجه کنیم و منابع آبی موجود را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: مازندران مرکز امنیت غذایی کشور است اما از نبود صنایع تبدیلی رنج می‌برد و در دولت سیزدهم باید به آن توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه کشاورزی باید به صرفه، علمی و کم هزینه باشد، تصریح کرد: سازمان تحقیقات برای وزارت جهاد کشاورزی بسیار ارزشمند و اثرگذار است و کشاورزی بدون تحقیقات معنا ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه