English

شهردار گلدشت خبر داد؛

بازسازی اماکن تاریخی گلدشت باهمکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان

شهردار گلدشت گفت: باهمکاری اداره کل میراث فرهنگی اماکن تاریخی گلدشت بازسازی می شود.

بازسازی اماکن تاریخی گلدشت باهمکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد مهدی فردوسی در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از اماکن تاریخی وگرد شگری این شهر خواستار همکاری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان درجهت مرمت و بازسازی اماکن تاریخی این منطقه بخصوص بازسازی قلعه تاریخی  قلعه ۷ سفید شدند.

وی درجلسه ای که پس از بازدید مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان اصفهان به همراه رییس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نجف آباد ، شهردار و اعضای شورای شهر گلدشت از اماکن تاریخی و مذهبی وفرهنگی منطقه تشکیل گردید ضمن تشکر از حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان در شهر گلدشت و بازدید از مناطق تاریخی فرهنگی و گردشگری گلدشت و قلعه سفید  خواستار کمک وهمراهی این اداره کل درمرمت،  بهسازی و باز سازی مراکز تاریخی  بخصوص قلعه تاریخی قلعه  سفید شدند.

شهردار گلدشت با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری منطقه اعلام داشت:شهر گلدشت به لحاظ داشتن  اماکن تاریخی وفرهنگی و همچنیبن  فضاهای خوب گردشگری توجه گردشگران را به خود جلب نموده و بیش از دو سوم باغ ویلا های شهرستان نجف آباد در این منطقه توسط افراد غیر بومی خریداری و ویلاسازی شده  است.

محمد مهدی فردوسی با اشاره به جلسات و پیگیری  های انجام شده  درمورد آثار تاریخی فرهنگی با  اداره کل میراث فرهنگی و شرکت باز آفرینی  شهری وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان واستانداری اصفهان در جهت حفظ ونگهداری و مرمت و باز سازی اماکن تاریخی و فرهنگی و باغات گفت: در این جلسات پس از بحث وتبادل نظر  مقرر گردید پیرامون باز سازی و مرمت قلعه تاریخی  و مسجد تاریخی امام جعفر صادق در قلعه سفید و عصار خانه تاریخی، خانه های تاریخی، اماکن تفریحی و گردشگری گلدشت اقدامات لازم انجام گردد.

شهرداری گلدشت

شهردار گلدشت گفت: گلدشت 410 هکتار حریم دارد که 96 هکتار آن بافت فرسوده و 45 هکتار از بافت فرسوده  تاریخی می باشد که باید برای حفظ آن اقدام جدی بشود.

این مقام مسئول بیان کرد: در طرح مطالعاتی وباز سازی قلعه تاریخی قلعه سفید مقرر گردیده  کار بصورت مشارکتی با شهرداری و شرکت باز آفرینی شهری وزارت راه و شهر سازی  انجام بشود که امیدواریم  در این راه  مدیر کل محترم  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با تامین اعتبار لازم  از محل بودجه های استانی  وملی ما را در بازسازی ومرمت این بنای تاریخی یاری نمایند.

فردوسی بابیان اینکه عصار خانه گلدشت بعنوان یک اثر تاریخی ثبت شده است، گفت:در این منطقه تعدادی خانه تاریخی وجود دارد که امیدواریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی  استان در جهت تملک باز سازی و مرمت  آنها اقدام نماییم .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیر دراین جلسه گفت: در بازدیدی که از  آثار تاریخی وفرهنگی شهر گلدشت داشتیم این آثار را بسیار زیبا ودیدنی دیدم وتوجه به مرمت وبهسازی وحفظ ونگهداری این اماکن تاریخی می تواند درجذب گردشگران موثر  باشد.

علیر ضا ایزدی اظهار داشت: ما آماده همکاری با شهرداری و مدیریت شهری شهرگلدشت که دلسوزانه درجهت حفظ و نگهداری و مرمت آثار تاریخی تلاش می کنند هستیم و امیدواریم بتوانیم از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار خوبی را برای این امر اختصاص بدهیم.

شهرداری گلدشت 2

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه