English

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد؛

برودت هوا محدودیت های مصرف گاز در کردستان را افزایش داده است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به علت برودت هوا مصرف گاز در استان افزایش یافته و برای جلوگیری از افت فشار گاز در بخش خانگی محدودیت هایی برای اماکن اداری و بخش صنعتی اعمال شده است.

برودت هوا محدودیت های مصرف گاز در کردستان را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله گری در گفت و گویی اظهار کرد: همزمان با حاکم شدن سرما در کشور و استان کردستان شاهد افزایش مصرف بخش خانگی و تجاری هستیم و مصرف گاز روزانه حداقل دو تا 3 درصد افزایش یافته است.

 وی افزود: برای ایجاد تعادل بین تولید و مصرف گاز تصمیم به اعمال محدودیت برای واحدهای تولیدی و صنعتی گرفته شد که امکان استفاده از سوخت دوم را دارند و به همین منظور ۹۱ واحد صنعتی برای جلوگیری افت فشار گاز از سوخت دوم یا جایگزین استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: همچنین محدودیت مصرف برای بخشی از ادارات و فضاهای آموزشی که روزانه حدود یک میلیون متر مکعب گاز مصرف می کنند، اعمال شده است.

وی با بیان اینکه ۷۹ درصد گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود، ادامه داد: اگر مشترکان این بخش، ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند بخش تولید دچار قطعی گاز نمی‌شود.

فعله گری خاطرنشان کرد: با دو درجه کاهش دما در منازل روزانه معادل 10 درصد مصرف گاز کاهش می یابد و محدودیت های بخش صنعتی و آموزشی نیز کاهش می یابد.

وی یادآور شد: توصیه می شود شهروندان از گرم کردن فضاهای غیر ضرورری بپرهیزند و از لباس های گرم استفاده کرده و با پوشش درزهای در و پنجره از هدر رفت گاز جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه