English

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش اصفهان خبر داد؛

اجرای طرح تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی برای اولین بار در استان اصفهان

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تصحیح الکترونیکی اوراق در امتحانات نهایی دی‌ماه در یکی از حوزه‌های تصحیح در استان به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است.

اجرای طرح تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی برای اولین بار در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید علی میرحیدری با بیان اینکه تصحیح الکترونیکی اوراق در امتحانات نهایی دی‌ماه در یکی از حوزه‌های تصحیح در استان به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است، بیان داشت: در صورت رضایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در امتحانات خرداد، در سطح استان فراگیر می‌شود.

وی در خصوص تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانی اظهار داشت: تصحیح الکترونیک حرکت به‌سوی عدالت آموزشی است. فرایند تصحیح اوراق امتحانی به‌صورت اسکن برگه‌ها و تصحیح سؤال به سؤال است.

این مقام مسئول ادامه داد: در تصحیح الکترونیک پاسخ‌نامه‌ها به‌صورت شخصی‌سازی‌شده در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و پس از آزمون این پاسخ‌نامه‌ها به‌صورت محرمانه در سامانه بارگذاری می‌شود.

میرحیدری افزود: مصحح دوم بدون مشاهده‌ی نظر مصحح اول، هر سؤال را به‌صورت جداگانه تصحیح می‌کند و مصححان نمرات را جمع نمی‌زنند و تنها سؤال‌ها را تصحیح می‌کنند، در انتها سامانه نمرات را جمع می‌زند و در صورت اختلاف بین نمرات داده شده مصحح سوم سؤالاتی که نمرات آن متفاوت است را بررسی می‌کند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان استان اصفهان گفت: این روش در امتحانات نهایی دی‌ماه در یکی از حوزه‌های تصحیح در استان به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است و در صورت رضایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در امتحانات خرداد، در سطح استان فراگیر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه