English

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ خبر داد؛

ایجاد ۱۰ باغچه خانگی سلامت محور در سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ از ایجاد 10 باغچه خانگی سلامت محور و برگزاری کارگاه های آموزشی طرح سلامت تغذیه جامعه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

ایجاد 10 باغچه خانگی سلامت محور در سیمرغ

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدنقی طالبیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ اظهار داشت: تعداد 10 باغچه خانگی سلامت محور و برگزاری کارگاه های آموزشی طرح سلامت تغذیه جامعه زنان روستایی در شهرستان سیمرغ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه ها  طی ماه های گذشته و با محوریت تولید محصول سالم در باغچه های خانگی  10 روستا از مناطق تحت پوشش این مدیریت و با همکاری رابطین خانه های بهداشت هر روستا برگزار شد، ادامه داد: این اقدام گامی مؤثر برای استفاده بهینه از اراضی کوچک مقیاس و عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و جایگزینی آن با مواد زیستی و گیاهی موجود در دسترس روستاییان و جامعه کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ تصریح کرد: استفاده از کود­های شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شد تا اصلی ­ترین راهبرد مهم توسعه کشاورزی، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت تولید محصول سالم و ارگانیک در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه