English

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

طرح ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت تصویب شد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت خبر داد.

طرح ساماندهی قراردادهای کارکنان دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اکبر بسطامی اظهار داشت: رضایتمندی پرسنل و شاغلان دولتی مسئله حائز اهمیتی است که نمایندگان مجلس برای ایجاد عدالت و رفع تبعیض ناشی از تنوع قراردادی در دستگاه‌ها در صحن علنی با رسیدگی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.

وی افزود: این طرح به دلیل اهمیت خارج از نوبت پس از گزارش کمیسیون اجتماعی مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های مکرر و برگزاری جلسات متعدد به ویژه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مقدمات تحقق مطالبه مهم کارکنان دولت فراهم شده است.

بسطامی اظهار داشت: در این طرح چند هدف عمده دنبال شده است، نخست ممنوعیت به کارگیری نیروها بعد از این خواهد بود که ماهیت دائم دارند و دیگری حذف شرکت‌های واسطه نیروی انسانی است و همچنین جرم‌انگاری برای ادامه فعالیت این شرکت‌ها.

وی افزود: در ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع واگذاری خدمت، چابک‌سازی و کاهش هزینه‌ها مطرح است تا شاهد افزایش رضایت کارکنان باشیم اما امروز حجم بسیار و نامعلومی از نیروی انسانی شرکتی یا با عناوین خلق‌الساعه دیگر در دستگاه‌های اجرایی هستند که آمار دقیقی از آنها وجود ندارد؛ در واقع شاهد بروکراسی پنهان در نظام اداری و استخدامی هستیم که هیچ‌کس در قبال این نیروها پاسخگو نیست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب این طرح، وضعیت نیروهای دستگاه های دولتی ساماندهی یابد.

 نمایندگان در جلسه علنی چهار‌شنبه 14 دی‌ماه مجلس شورای اسلامی با تقاضای رسیدگی خارج از نوبت گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان دولت بر اساس تبصره(1) ماده (100) آیین‌نامه داخلی با 147 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه