English

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خبرداد:

اجرای مجلس تعزیه وفات ام البنین (س) در شهر اراک

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مجلس تعزیه وفات ام البنین(س) به سرپرستی اسماعیل مجللی در اراک اجرا می‌شود.

اجرای مجلس تعزیه وفات ام البنین (س) در شهر اراک

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، علیرضا شعبانی با اعلام خبر فوق اظهار داشت:‌همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و گرامیداشت مقام مادران و همسران شهدا به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک مجلس تعزیه وفات ام البنین(س) به سرپرستی اسماعیل مجللی در اراک اجرا می‌شود.وی افزود: این مجلس تعزیه در عصر روز پنجشنبه 15 دیماه در محل مسجد آ اکبر اراک اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تعزیه وفات ام البنین (س) از نسخه‌های غریب تعزیه است که تا کنون اجرا نشده و توسط اسماعیل مجللی کشف و تنظیم شده است از شاعر این نسخه هیچ رد و نشانی به جای نمانده اما ادبیات این مجلس طبق اظهارات اسماعیل مجللی  دقیقا ادبیات قرن ۱۹ ایران است و اشعار از استحکام خاصی برخوردار می‌باشند و همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین به همت شهرداری اراک برای نخستین بار شاهد اجرای این مجلس تعزیه در اراک خواهیم بود و از این تعزیه رونمایی خواهد شد.

شعبانی گفت:محتوای داستانی این تعزیه شرح حال مادر گرامی حضرت عباس (ع) است که فرزندان خود را در واقعه کربلا از دست داده و در فراق عزیزان خود مراسم سوگ و ماتم به پا می‌کند.

وی با دعوت از عموم شهروندان اراکی برای شرکت در این مجلس افزود: شبیه خوانان استاد حاج حسن مجللی، مصطفی مجللی، ابراهیم سلیمانی، مجتبی مرادی، غلامعلی کابوسی، غلامعلی سرلکی، سعید خرمی، حمید پویانفر، مهدی اسماعیلی، قاسم برزآبادی و سید علی دهلقی حسینی از جمله شبیه خوانان اراکی هستند که در این مجلس به ایفای نقش می‌پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه