English

انتقاد نماینده دزفول از مجلس درخصوص عدم اختصاص اعتبار برای حوزه های فرهنگی

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار به حوزه‌های فرهنگی گفت: اگر در حوزه فرهنگی کشور هزینه شود مشکلات زیادی برطرف می‌شوند.

انتقاد نماینده دزفول از مجلس درخصوص عدم اختصاص اعتبار برای حوزه های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سیداحمد آوایی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از کتاب ذریه سادات شهرستان دزفول در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس افزود: انجام کار فرهنگی در کشور هزینه‌های زیادی دارد ولی با وجود نهادهای فرهنگی فراوان اعتباری برای این حوزه اختصاص نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه تدبیر درستی در زمینه شهدا وجود ندارد، ادامه داد: اعتبارات بی‌حساب و کتاب به اسم کار فرهنگی در کشور هدر می‌رود و صرف خرید سیستم و ساختمان و میز می‌شود ولی برای فرهنگ استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه به اصل کار فرهنگی مانند چاپ کتاب پرداخته نمی‌شود که اگر اعتبارات در جای خود و برای فرهنگ اختصاص می‌یافت، وضعیت چنین نبود.

وی با قدردانی از حمایت رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول برای چاپ کتاب ذریه سادات این شهرستان افزود: باید قدر افرادی که در این زمینه زحمت می‌کشند را بدانیم و این اقدامات را دستکم نگیریم.

آوایی اظهارکرد: با وجود اینکه خیرین و ثروتمندان زیادی در دزفول داریم، زیاد در حوزه فرهنگ و چاپ کتاب ورود نمی‌کنند که باید از آنها دعوت کرد به حوزه فرهنگی ورود کنند.

وی افزود: شهدای کشور در مراسم روضه، قرائت قرآن و مساجد تربیت شدند و باید برای ارتفای فرهنگی به این آیین‌ها توجه بیشتری شود.

کتاب شهدای ذریه سادات شهرستان دزفول رونمایی شد

کتاب شهدای ذریه سادات شهرستان دزفول با موضوع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به قلم پژوهشگر حوزه دفاع مقدس منوچهر مهدی پور و حمایت خادم علی تهذیبی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول به رشته تحریر درآمده و مجوز چاپ و نشر آن با پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اخذ شده است.

این کتاب ارزشمند در تیراژ یکهزار نسخه منتشر شده است؛ پیشتر نیز کتاب معنوی شهدای ورزشکار توسط افراد فوق، چاپ، نشر و رونمایی شده بود.

برای چاپ و نشر این کتاب معنوی از هیچگونه اعتبارات دولتی استفاده نشده و کل هزینه‌ها توسط خیرین، باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران تامین شده است.

نویسنده کتاب ذریه سادات دزفول: مسوولان از نویسندگان حمایت کنند

منوچهر مهدی پور نویسنده کتاب ذریه سادات شهرستان دزفول نیز در این آیین گفت: دزفول ۲هزار و ۶۳۲ شهید تقدیم کرده که بررسی نحوه زندگی و شهادت آنها موجب بهت خواننده می‌شود

وی افزود: دزفول یکهزار و ۶۰۰ شهید عملیاتی، ۳۹۲ شهید زن از طفل تا میانسال و ۴۲۰ شهید مرد بر اثر اصابت توپ، موشک و تعداد زیادی شهدای سوانح و مدافع حرم دارد.

مهدی پور با بیان اینکه تاکنون ۷۰ کتاب درخصوص شهدا نوشته است، اظهار کرد: بیش از ۲ سال ونیم است پیگیر چاپ کتاب ۲ هزار و ۶۳۲ شهید دزفول هستیم ولی هنوز موفق نشده‌ام.

وی خواستار توجه مسوولان به نویسندگان شد و افزود: عزیزان زیادی کتاب نوشتند ولی چون حامی ندارند کتابهایشان مانده است.

این نویسنده از حمایت اداره ورزش و جوانان و نماینده دزفول در مجلس برای چاپ کتاب شهدا قدردانی کرد و گفت: با حمایت اداره ورزش و جوانان دزفول ۲ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده و یک کتاب دیگر نیز طی ماه های آینده رونمایی می‌شود.

معاون عمران فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز از همه افرادی که تلاش کردند یاد شهدا گرامی داشته شود قدردانی کرد.

امیر احسانیان خواستار همکاری نهادهای مربوطه برای چاپ کتاب ۲هزارو و ۶۳۲ شهید دزفول شد و گفت: فرمانداری ویژه دزفول نیز در این خصوص آماده حمایت و همکاری است.

شهرستان دزفول در طول دفاع مقدس بیش از ۲هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه