English

اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

افزایش لحظه‌ای سرعت باد در جزایر غربی هرمزگان

امروز با تاثیر سامانه بارشی در نقاطی از استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

افزایش لحظه‌ای سرعت باد در جزایر غربی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا به اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، تحت تاثیر موج ناپایدار در سطح استان افزایش ابرناکی و در پاره‌ای نقاط (بیشتر مناطق غربی استان و جزایر غربی) رگبار پراکنده باران گاهی با رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه های هواشناسی هرمزگان، ساعات پایانی شنبه و روز یکشنبه تاثیرات سامانه بارشی در محدوده شرق تنگه‌ هرمز و مناطق شرقی و پاره‌ای نقاط مرکزی پیش بینی می‌شود.

باتوجه به صدور هشدار هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری در مناطق دریایی استان به ویژه در جزایر غربی افزایش سرعت باد جنوب شرقی مورد انتظار است و وقوع تند باد لحظه‌ای در جزایر کیش و لاوان محتمل است.

به گفته اداره کل هواشناسی هرمزگان، روز یکشنبه چهارم دیماه با تغییر سوی باد در بنادر غربی، احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در سواحل شرقی تنگه‌ی هرمز محتمل است و توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن شرایط تردد‌های دریایی، ضمن خودداری از تردد شناور‌های سبک، تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری صورت پذیرد.

گفتنی است از لحاظ دمایی بدلیل افزایش ابرناکی در غالب نقاط کاهش نسبی دما در طول روز مورد انتظار است.

شایان ذکر است از روز دوشنبه با تاثیر یک موج بارشی جدید تا روز‌های پایانی هفته در نقاطی از استان از جمله مناطق دریایی رگبار باران و رعد وبرق و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه