English

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فراهانی:

حرکت در مسیر عدالت‌خواهی مانند حرکت روی لبه شمشیر است

معاون اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه‌الله(عج) با اشاره به اینکه مشروعیت جامعه وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و برقراری عدالت است گفت: حرکت در مسیر عدالت‌خواهی مانند حرکت روی لبه شمشیر است.

حرکت در مسیر عدالت‌خواهی مانند حرکت روی لبه شمشیر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فراهانی معاون اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه‌الله(عج) در چهارمین نشست دبیران مجامع مطالبه‌گری استان هرمزگان با بیان اینکه جامعه نیاز به مطالبه‌گری تخصصی دارد اذعان داشت: اگرحاضر نباشیم در راستای مشکلات بیش از شش میلیون کارگر در جامعه فریاد بزنیم، پس کجا باید فریاد بزنیم و مجلس شورای اسلامی ایران بعد از چند سال حاضر نیست این طرح را ساماندهی کارگران را به تصویب برساند.

وی در ادامه به مسئله عبودیت اشاره کرد و گفت: عبودیت دارای سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت است و علم و بصیرت از عقلانیت سرچشمه می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی با اشاره به اینکه عقلانیت قطب‌نما است، گفت: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیلات ما اصولی نیست و ایران درباره مسئله عدالت‌خواهی هیچ‌گاه به نمره مطلوبی دست پیدا نکرده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات جامعه این است که اغلب افراد جامعه اهل مطالعه نیستند و همیشه کشورمان با چالش مطالبه‌گری مواجه است، زمانی که در زمینه های مختلف اطلاعات دقیق و سنجیده نداشته باشیم و همچنین مسلط به کارهای تشکیلاتی نباشیم با افزایش عقب ماندگی در جامعه مواجهه خواهیم شد. 

معاون اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه‌الله(عج) گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با گذشت 12 سال هنوز همچنان خاک می‌خورد.

محصولات ناب فرهنگی را نمی‌شناسیم

وی با بیان اینکه اغلب افراد پیرامون جامعه ایران با محصولات ناب فرهنگی اعم از فیلم شیار143، قلاده های طلا، موقعیت مهدی، دیدن این فیلم جرم است و غیره آشنایی ندارند تصریح کرد: کجای دنیا را دیدید که یک فوتبالیست را به جای رئیس شورای شهر منصوب کنند، پس استادان دانشگاه در این زمینه چه نقشی دارند؟ این عمق فاجعه است.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی اظهارداشت: دومین‌ قسمت پازل عبودیت معنویت است و سومین پازل عبودیت به معنای عدالت است، همچنین حرکت در مسیر عدالت‌خواهی مانند حرکت روی لبه شمشیر است.

به گفته وی، مشروعیت جامعه وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و برقراری عدالت است و مشروعیت همه ما به کارایی و انجام وظیفه بستگی دارد، به گفته مقام معظم رهبری متاسفانه در زمینه برقراری عدالت همچنان عقب مانده هستیم و ایشان در بخش دیگری از بیاناتش میفرماید ما به دنبال پیشرفت هستیم نه توسعه!.

معاون اندیشکده همت برنامه اطلاعات مردمی قرارگاه بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه آنچه مسلم است این است که اگر مطالبه‌گر نباشیم انسان نیستیم گفت: برای‌مان جای بسی سوال است که یک نماینده در صحن علنی مجلس برای احقاق حق خودش تلاش می‌کند اما مسئله ورود به کارت خواب ها چه می شود مگر مستضعفان یا کارتن خواب ها حقی ندارند.

وی در ادامه به هنر مطالبه‌گری اشاره کرد و عنوان کرد: مطالبه‌گری واقعی آن است که مسئولان لحظه به لحظه پاسخگوی مشکلات به‌حق مردم باشند.

گفتنی است، محمد گلستانی نژاد مدیرکل دفتر استانداری هرمزگان در این نشست به عنوان میهمان حضور داشت و به پاره‌ای از پرسش‌های مجمع مطالبه‌گران استان پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه