English

معاون دفتر همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

معاونت علمی و فناوری یکی از اصلی‌ترین متولیان اقتصاد دانش بنیان در کشور است

شفیع‌پور، معاون دفتر همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی یکی از اصلی‌ترین متولیان اقتصاد دانش بنیان در کشور است و در راستای ماموریت‌های خود برای توسعه علمی تسهیل گری می‌کند.

معاونت علمی و فناوری یکی از اصلی‌ترین متولیان اقتصاد دانش بنیان در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، ابراهیم شفیع‌پور، معاون دفتر همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه کارگاه علمی- آموزشی «دسترسی به آزمایشگاه سنکروترون، از ایده تا انجام آزمایش» اظهار کرد: معاونت علمی یکی از اصلی‌ترین متولیان اقتصاد دانش بنیان در کشور است و در راستای ماموریت‌های خود برای توسعه علمی تسهیل گری می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه بین‌الملل سه رویکرد توسعه همکاری‌ها، فناوری‌ها و کسب‌وکارهای بین‌المللی را از سال ۹۲ شروع کردیم. در حوزه ارتباطات بین‌الملل در مسائل اولیه دچار مشکلات هستیم تا الان چندین صندوق علمی مشترک علمی را با کشورهای مختلف دنیا راه‌اندازی کنیم، اولین و مهم‌ترین آن با آکادمی چین بوده که بزرگ‌ترین اکادمی دنیاست، هفت دوره است که از محققان ایرانی و چینی حمایت می‌کنیم و دستاوردهای خوبی داشته است.

معاون دفتر همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: در سال ۹۶ پژوهشگاه علوم بنیادین با معاونت علمی ریاست جمهوری از کاربران آزمایشگاه سنکروترون حمایت کردند و معاون علمی ریاست جمهوری وقت نیز نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای اعزام محققان ایرانی به آزمایشگاه اسپانیا با پژوهشگاه علوم بنیادین همکاری کردیم و ۱۲ گروه پژوهشگر از دانشگاه‌های مختلف به این آزمایشگاه اعزام شدند. پژوهشگاه علوم بنیادین در سال ۹۹ بحث همکاری کاربران را با ازمایشگاه‌های سنکروترون دنیا مطرح کردند که بخاطر کرونا به تعویق افتاد و امسال نهایی شد.

شفیع‌پور مطرح کرد: چند گروه تحقیقاتی به آزمایشگاه چشمه نور ایتالیا نیز اعزام شدند و علی رغم همه محدودیت‌ها این برنامه‌ها ادامه دارد. امیدواریم این قبیل برنامه‌ها توسعه یابد، برای این منظور می‌توانیم این اعزام‌ها را منوط به ارائه گزارش به کمیته‌ها و صنایع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه