English

پرویز سالاری عنوان کرد؛

عمده مشکل مدیران هرمزگان انحراف عملکرد نسبت به وظیفه است

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان گفت: یکی از عمده مشکلات مدیران استان انحراف عملکرد نسبت به وظیفه است.

عمده مشکل مدیران هرمزگان انحراف عملکرد نسبت به وظیفه است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پرویز سالاری مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در نشست با اعضای شورای مرکزی این نهاد به صورت ویدئو کنفرانس با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و گرامی داشت 16 آذر ماه روز دانشجو که روز «تولد مرگ بر آمریکاست» گف : دفتر دیده‌بان هرمزگان در راستای سیاست هاو خط مشی کلی که در سال جاری تدوین شده یک سری اقدامات و فعالیت ها برای تحقق شعار سال و خشکاندن ریشه بی عدالتی ، فسادو رانت در استان انجام داده است.

وی افزود : در همین راستا و برای شناسایی مدیرانی که دارای انحراف هستند دفتر دیده‌بان استان، اقدام به افتتاح نمایندگی این نهاد در شرق و غرب استان کرده است.

وی در ادامه به عملکرد و اقدامات این نهاد در استان اشاره کرد و ادامه داد: برقراری ارتباط موثر با نهاد های نظارتی از جمله، دادگستری، دادستان، اداره بازرسی، حفاظت اطلاعات و غیره در این مدت صورت گرفته که نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات مدیران استان انحراف عملکرد نسبت به وظیفه است.

سالاری همچنین به تشکیل کارگروه جوانان و بانوان دیده بان شفافیت به عنوان اولین استان اقدام کننده در این زمینه اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه ها و سایر کارگروه های مرتبط با مسائل استان اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با فساد، سوت زنی، آموزش و آگاهی بخشی در استان صورت گرفته است.

وی همچنین به پرونده های مهم مبارزه با فساد که از سوی نهاد دیده بان هرمزگان به مرکز ارسال شده اشاره کرد و خواستار اعلام نتیجه برخورد با این پرونده ها از سوی شورای مرکزی و هیات مدیره این نهاد به ویژه ضرورت پیگیری و اعلام نتیجه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت بالا بردن اعتماد عمومی شد.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان همچنین به تخلفات گسترده در خصوص واگذاری اراضی ملی با تبانی بین بعضی مسئولین ذی‌ربط و همچنین واگذاری های شبهه دار اشاره کرد و افزود : باید دستگاه های نظارتی نسبت به واگذاری های مناطق اقتصادی تازه تاسیس جاسک و مکران در استان نظارت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

پرویز سالاری همچنین گفت: برای ارتباط بهتر و موثر تر با نهادهای نظارتی باید تفاهم نامه همکاری منعقد شود و اگرمنعقد شده برای سهولت در انجام امور به اطلاع دستگاه های مربوطه رسانده شود.

وی به لزوم آموزش در بحث پیشگیری از فسادو رانت اشاره کرد و گفت: برای تقویت نظارت و همچنین آگاهی رسانی به مردم آموزش یک مبحث لازم و ضروری است که در این زمینه ارتباط سازنده با رسانه ها و تشکیل کارگروه آموزش، تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین رصد مسائل کشور و اطلاع رسانی به اعضا در این زمینه می تواند مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: وقتی اغتشاشات اخیر مورد بررسی قرار گیرد به سادگی می‌توان مدیران را رصد کرد که چه میزان در میدان بوده‌اند و جهاد تبیین و آگاهی بخشی داشته اند، زیرا وقتی به شبهات و سوالات پاسخ داده نشود تبدیل به اعتراض و اعتراض تبدیل به اغتشاش و فضای شبهه ناک می‌شود و در نهایت دشمن از این فضا برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده خواهد کرد.

سالاری در پایان تاکید کرد: هر پروژه عمرانی باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد تا مردم اثرات آن را در زندگی خود احساس نمایند، در این صورت است که مردم اعتمادشان به نظام افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان نیز در خصوص مباحث مختلفی از جمله تغییر کاربرری زمین ها و اراضی در مناطق مختلف استان، عدم نظارت بر وجوه واریزی به دهیاری های استان و محل هزینه آن، انعقاد قراردادهای شبهه ناک در برخی نهاد ها، ورود به مسئله فقر در جامعه و ارائه راهکار جهت ریشه کنی آن همچنین وجود مدیران پروازی در راس بسیاری از نهاد ها و شرکت ها، عدم به کار گیری نیروهای بومی در بخش های مختلف اداری و مدیریتی با وجود توانمندی، فساد در مناطق آزاد که به عنوان حیاط خلوت دولت ها است بحث و گفتگو شد.

در ادامه این نشست معاون امور استان های نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به عملکرد خوب نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان در خصوص ورود به پرونده های فساد و ابتکار عمل در زمینه تشکیل کارگروه هایی مانند جوانان و بانوان در هرمزگان که متناسب با نیاز استان بوده گفت: برای برون رفت از این مسائل و نقش بر آب کردن نقشه دشمنان باید در این زمینه  دقت نظر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

باید مهارت مطالبه‌گری به نسل جوان آموزش داده شود/مسئولان باید به سوالات مردم پاسخ دهند

میرزا پور ادامه داد: دشمن آشوب های ذهنی و بی اعتمادی را در جامعه راه اندازی کرده است که باید در این رابطه کارگروه ها با دقت نظر بیشتری کار کنند تا اعتماد به جامعه بازگردانده شود.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ریاست محترم جمهور خودشان به مسئله دیده بان شفافیت ورود کردند و یک دستور العمل کلی ابلاغ نمودند که بر اساس آن دستگاه های قضایی موظف به همکاری با نهاد دیده بان عدالت و شفافیت در کشور هستند .

معاون امور استان های نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه از نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان خواست که مباحث و مشکلات استان را به دقت رصد نمایند و برنامه سالانه خود را بر اساس متغیرهای استانی تهیه و تدوین نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه