English

پایان نامه ها پژوهش محور شوند

رئیس موسسه آموزش عالی علوم معارف المصطفی گفت: امروزه اکثر پایان نامه ها ما در نهاد های علمی عملا در حوزه پژوهش نیست و صرفا نگارش پایان نامه برای نمره می باشد و ملاک در این پایان نامه ها رعایت چهارچوبه های آموزشی است.

پایان نامه ها پژوهش محور شوند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین علی معصومی در نشست خبری موسسه آموزش عالی علوم معارف المصطفی در جمع اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها خاطرنشان ساخت: این مجموعه در حوزه علوم انسانی و اسلامی همچون حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، رواشناسی، تاریخ، علوم سیاسی و تربیتی و دیگر رشته های اسلامی فعالیت دارد و همچنین مخاطبین ما اغلب در موسسه آموزش عالی علوم و معارف اسلامی از حوزه زبانی عربی از کشور عراق می باشد.

وی ادامه داد: این مجموعه برای پاسخگویی در جهت معارف اسلامی تاسیس شده است و تاکنون قریب ۴ هزار نفر از کشور عراق در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری تحصیل داشتند.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم معارف المصطفی در بیان توجه به امر پژوهش در نظام آموزشی کشور تاکید کرد: پژوهش و کاربردی بودن آن، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت، لذا عدم توجه به این امر موجب وجود مشکل و چالش در مباحث آموزش می شود، چرا که این امر پژوهش در محافل علمی نگاه کتابخانه ای است که موجب فاصله گرفتن پژوهش از صنعت و علوم تربیتی و نیازها شده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات در مسائلی مشاهده می شود که فردی که با مدرک فنی، کاری را انجام می دهد کارش ارزشمندتر از دکتری خواهد بود که تنها به امر تئوری توجه دارد، لذا عدم توجه به کار علمی تئوری همراه با عملی ضعف مباحث علمی ما می باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم معارف المصطفی در نقد پایان نامه و عدم توجه به نیاز روز در برخی رساله های علمی خاطرنشان ساخت: امروزه اکثر پایان نامه ها ما در نهاد های علمی عملا در حوزه پژوهش نیست و صرفا نگارش پایان نامه برای نمره می باشد و ملاک در این پایان نامه ها رعایت چهارچوبه های آموزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی در بیان فعالیت های موسسه آموزش عالی علوم و معارف المصطفی گفت: اگر این سرمایه عظیم علمی پایان نامه ها را مبنای کار پژوهشی قرار دهیم کار مهمی صورت پذیرفته است و یکی از چالش های موجود در عدم تحقق این امر مهم وجود ساختار های آموزشی در نهادها می باشدکه یکی از مشکلات ان عدم توجه به عرصه پژوهش در نظام آموزشی است. لذا در این عرصه این مجموعه پژوهش های خود را کاربردی کرده است و در این راستا بیشترین استقبال را از کشور های هدف شده است و در این حوزه چندین کتب و پایان نامه نیز چاپ شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این موسسه دانشجویان علم را با انگیزه نیاز می خوانند البته مدرک ها نیز فرصتی برای کسب تخصص می باشد و به واسطه آن انتقال معلومات و تخصص خواهد بود و یکی از کارهای که در عرصه پژوهش انجام می دهیم، در پایان نامه های کار تطبیقی بین کشورها در حوزه حقوق، اقتصاد، مدیریت و دیگر رشته ها صورت می پذیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم معارف المصطفی ابراز داشت: اخیرا به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها رشته های دیگر راه اندازی خواهد شد و همچنین کتابخانه ای متناسب با نیاز دانشجویان و رشته ها به لحاظ محتوا و زبانی در بعد بین المللی طراحی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این موسسه همکاری در اجرای برخی از همایش های بین المللی همانند همایش بین المللی حقوق بشر دوستانه و همایش اندیشه های حقوقی امام خمینی(ره) با دیگر نهادهای علمی همسو داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی در پایان ابراز داشت: این موسسه در طول دو سال گذشته، بیش از ۵۰ عنوان نشست های علمی و بیش از ۳۰ عنوان کارگاه‌های تبیین را برگزار کرده است که این کارگاه‌ها به صورت عربی ارائه شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه