English

تفاهمی چهار جانبه در راستای فرهنگسازی گردشگری بین دانش آموزان کرمانشاهی

مدیران ادارات میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، صمت و حمل و نقل مسافری شهرداری کرمانشاه به منظور آشناسازی دانش آموزان کرمانشاهی با ظرفیت‌های گردشگری و صنعتی استان با هدف نهایی رونق گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

تفاهمی چهار جانبه در راستای فرهنگسازی گردشگری بین دانش آموزان کرمانشاهی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نشست انعقاد این تفاهم نامه رونق گردشگری در کرمانشاه با حضور مدیران کل هر چهار دستگاه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری کرمانشاه برگزار و  مقرر شد ادارات با همکاری و مشارکت هم تورهایی برگزار کنند که طی آن دانش آموزان کرمانشاه بتوانند با ظرفیت های گردشگری و دستاوردهای حوزه صنعت استان آشنا شوند. 

بر اساس این گزارش طبق تفاهم نامه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه متولی حوزه گردشگری، امکان بازدید رایگان دانش آموزان کرمانشاهی و خانواده‌هایشان را از اماکن تاریخی استان فراهم خواهد کرد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت هم بستری برای بازدید دانش آموزان از واحدهای صنعتی استان بوجود می‌آورد در ادامه

اداره ‌کل آموزش و پرورش استان هم مقدمات برگزاری تورهای کرمانشاه گردی را برای دانش آموزان فراهم کرده و سازمان حمل و نقل مسافری شهرداری کرمانشاه نیز هماهنگی وسیله ایاب و ذهاب را برای اجرای این برنامه برعهده خواهد داشت.

دانشآموزان سفیران آینده هویت ایرانی اسلامی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در این مراسم با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری اصولی برای نسل آینده، ابراز داشت: با انعقاد این تفاهم نامه مشترک به دنبال اجرای تورهای گردشگری با هدف آشناسازی دانش آموزان با هویت ایرانی اسلامی و پیشرفت های کشورمان در عرصه های صنعتی هستیم.

محمدرضا سهیلی با انتقاد از کم کاری مسئولین گذشته در زمینه آشناسازی دانش آموزان با هویت ایرانی اسلامی و پیشرفت های صنعتی کشور، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی در حوزه صنعتی داشته ایم که باید اینها را برای دانش آموزان بازگو کنیم و در این بین جای تاسف دارد که دانش آموزان ما هنوز از تمدن هشت هزار سال تمدن کشور اطلاعات کافی و کاملی ندارند.

سهیلی در بخش دیگری از سخنانش کرمانشاه را استانی پر ظرفیت در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: به رغم وجود ظرفیت های بالا در حوزه  گردشگری کرمانشاه متاسفانه تاکنون آنطور که باید و شاید این ظرفیت ها شناخته نشده و ساماندهی کاملی از آنها صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یکی از ظرفیت های مهم استان برای تعریف یک محور گردشگری را از ورودی استان تا قصرشیرین عنوان کرد و افزود: در این مسیر، آثار تاریخی بسیار متعددی داریم و محور ساسانی کرمانشاه هم در این مسیر قرار گرفته و می تواند یک کریدور گردشگری جدید برای گردشگران بویژه در بحث گردشگری زمستانی باشد.

وی گام اول برای تبدیل شدن این مسیر به یک محور گردشگری را فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در این مسیر اعلام کرد و گفت: در این راستا در حال فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مسیر هستیم، بگونه ای که حدود ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی جدید در این مسیر خواهیم داشت که البته این مستلزم همکاری سایر دستگاه های ذیربط خواهد بود.

سهیلی با تاکید براینکه اجرای زیرساخت های گردشگری در مناطق مختلف گردشگری استان با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود، عنوان کرد: پروژه های بسیار خوبی داریم که بخش خصوصی برای اجرای آنها پای کار آمده است.

وی یادآورشد: در مسیر ورودی کرمانشاه به سمت قصرشیرین آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی مانند معبد آناهیتا، فش دهکده سازهای سنتی، بیستون، چالابه، تاق بستان، زیج منیژه، آبشار پیران و کاخ خسرو را داریم که برای این جاذبه های گردشگری سرمایه گذاران بخش خصوصی پای کار آ مده اند و در حال نهایی کردن مراحل برای شروع عملیات اجرایی پروژه هایی در این مناطق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان رقم سرمایه گذارای بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری کرمانشاه را حدود پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کل رقم سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال گذشته پنج درصد این رقم هم نیست.

سهیلی رونق گردشگری کرمانشاه را منوط به دلسوزی و کار جهادی تمام مسئولین استان دانست و تاکید کرد: به شرط وجود زیرساخت های گردشگری مطلوب قطعا گردشگران داخلی و خارجی بیشتری روانه کرمانشاه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه