English

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان فارس

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز ویژه برنامه های هفته پژوهش در فارس را اعلام کرد.

اعلام برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدحسین شیخی مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز شنبه ۱۹ آذر ماه در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد دانشگاه شیراز، هدایت بخشی از ظرفیت پژوهشی این دانشگاه به پژوهش‌ های کاربردی و نیاز‌های جامعه با حفظ فعالیت‌ها در مرز‌های دانش است.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: برای رسیدن به این هدف راهکار های پیش‌بینی شده که از جمله آن‌ها هدایت رساله‌ها و پایان نامه‌های کاربردی برای حل مشکلات جامعه و تبدیل بخشی از پژوهش‌ها به فناوری و نهایتا ثروت است.

شیخی گفت: نیاز داریم به اساتید و دانشجویانی که کارآفرین باشند و فارغ التحصیلانی که خود اکوسیستم کار افرینی راه بیندازند. به همین دلیل روی مباحث شرکت‌های دانش بنیان تمرکز کرده‌ایم.

او با بیان اینکه امسال برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی تقاضا محور از قانون ظرفیت جهش تولید امسال استفاده خواهیم کرد، گفت: در راستای حرکت به سمت نیاز‌های جامعه، کارگروه‌های ویژه‌ای در دانشگاه شیراز ایجاد کرده‌ایم.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: برای انجام فعالیت‌های بین بخشی کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده که کارگروه انرژی، آب و خشکسالی، فناوری، امنیت غذایی، هوش مصنوعی و آی تی، آسیب‌های اجتماعی و ... از جمله آنهاست.

شیخی با اشاره به اینکه در نظام رتبه بندی «شانگهای» در سال ۲۰۲۲ دانشگاه شیراز در شش موضوع رتبه کسب کرده است، تاکید کرد: رتبه دانشگاه شیراز در حوزه منابع آب بین ۱۰۰_۱۵۰، در حوزه علوم فناوری بین ۲۰۰_۳۰۰ و در حوزه مهندسی شیمی و علوم زمین بین ۴۰۰_۵۰۰ قرار دارد.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی «تایمز» در حوزه علوم کامپیوتر و اجتماعی رتبه این دانشگاه بین ۵۰۰_۶۰۰ و در حوزه علوم مهندسی و فیزیک رتبه این دانشگاه بین ۶۰۰_۷۰۰ است.

شیخی گفت: در رتبه بندی QS در آسیا ۱۶۰ و در کشور چهارم قرار داریم و این دانشگاه در این رتبه بندی در جمع دانشگاه هایی که در بخش پایداری اجتماعی و زیست محیطی را قرار داده و دانشگاه شیراز یکی از سه دانشگاه ایران است که در آن برتر محاسبه شده است.

شیخی با اشاره به دستاورد‌های دانشگاه شیراز در سطح بین‌المللی، گفت: هر ساله دانشمندان جهان در موسسه‌ای ISI، ارزیابی می‌شوند که امسال ٤١ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در فهرست پر استنادترین اساتید ٢ درصد جهان بودند. همچنین ١٤ عضو هیئت علمی دانشگاه در زمره یک درصد پر استنادترین اساتید جهان هستند. 

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز همچنین به تشریح ویژه برنامه‌های هفته پژوهش پرداخت و گفت: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان با حضور دستگاه‌های اجرایی رؤسای دانشگاه‌ها، و دیگر مسئولان استانی در محل مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز روز دوشنبه ٢١ آذرماه ساعت ١٠ صبح به مدت سه روز برپا می‌شود.

شیخی همچنین با یادآوری اینکه روز سه‌شنبه نشست معرفی عارضه‌ها و نیاز‌های فناورانه دستگاه‌های اجرایی فارس برای نخستین بار برگزار می‌شود، گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز چهارشنبه در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار و در این مراسم حدود ۶۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان تجلیل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه