English

با سرمایه گذاری یکی از خیرین قمی؛

نیروگاه خورشیدی در یکی از مدارس شهرک پردیسان قم احداث شد

نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی با سرمایه گذاری حاجیه خانم مسعودیان از خیرین محترم قم در دبستان استثنایی جدیدالاحداث حسین مسعودیان در پردیسان احداث و به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه خورشیدی در یکی از مدارس شهرک پردیسان قم احداث شد
به گزارش خبرگزاری موج قم، مهندس "سید محمد ارجمند زاده" معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی مدرسه جدیدالاحداث مسعودیان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، گفت: این سامانه که با اعتبار 400 میلیون تومان و توسط توسط یکی از خیرین محترم استان نصب و راه‌اندازی شده در سال به طور متوسط ۳۴۰۰۰ کیلووات ساعت برق تولید و تحویل شبکه توزیع برق می دهد که درآمد حاصل از این برق تولیدی به دبستان اهدا و صرف هزینه های تحصیل کودکان استثنایی می شود. 

وی با بیان اینکه استان قم در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس در سطح کشور پیش‌قدم بوده است، تولید برق پاک بدون استفاده سوخت‌های فسیلی را از مزایای راه‌اندازی این سامانه‌ها برشمرد و ابراز داشت: استان قم دارای 300 روز آفتابی است که می‌توان از این فرصت برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تولید برق موردنیاز استان از این منبع خدادادی استفاده کرد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان با قدردانی از همکاری آموزش‌وپرورش در راستای مجهز شدن مدارس استان به سامانه‌های خورشیدی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس ضمن ایجاد شرایط آموزشی و فرهنگ‌سازی، می‌تواند به منبع درآمدی مناسبی برای مدارس تبدیل شود.

ارجمند زاده با بیان اینکه بر اساس سیاستهای ابلاغی دولت محترم و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در استان قم توسعه سامانه‌های خورشیدی را در بخش‌های مختلف از جمله خانگی پیگیر هستیم، یادآور شد: امیدواریم با توسعه این سامانه‌ها میزان قابل‌توجهی از نیاز برقی استان که در تابستان سال جاری به «هزار مگاوات» رسیده است را از طریق این نیروگاه های پاک و دوستدار محیط زیست تأمین کنیم. 

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز با استقبال از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس استان احداث این نیروگاه‌ها را در راستای پدافند غیرعامل و تولید انرژی پاک مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: امیدواریم با تسهیل قوانین و مقررات، احداث این نیروگاه‌ها به ویژه در مدارس سرعت بیشتری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه