English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۷۳۵۰ تن پرتقال و کیوی از مازندران صادر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 7 هزار و 350 تن پرتقال و کیوی از مازندران صادر شده است.

7350 تن پرتقال و کیوی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره آخرین وضعیت محصولات باغی مازندران اظهار داشت: نارنگی پیش‌رس از باغ‌های مازندران به طور کامل برداشت شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید 200 هزار تن نارنگی انشو، ادامه داد: تاکنون حدود 55 تا 60 درصد نارنگی انشو نیز از باغ‌های مازندران برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه پیش‌بینی ما از تولید امسال پرتقال تامسون در استان 900 هزار تن است، افزود: حدود 35 درصد محصول برداشت شده است و کماکان نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: همچنین تاکنون 95 درصد محصول کیوی مازندران برداشت شده است.

عباسپور با بیان اینکه پرتقال تامسون استان نیز در حال برداشت است، تصریح کرد: بخشی از محصول مستقیم به بازار عرضه و بخشی به شکل تازه‌خوری  و بخشی نیز برای ذخیره‌سازی و نگهداری در انبارها و بخشی دیگر برای کنسانتره ارسال می‌شود.

وی با اشاره به رقم خوب صادرات نارنگی استان، ابراز داشت: همچنین از شروع برداشت محصول پرتقال تاکنون 4 هزار و 500 تن محصول صادر شد که کماکان نیز ادامه دارد؛ البته این میزان تنها با تأییدیه قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و از سایر مبادی نیز صادرات مرکبات در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به رونق صادرات مرکبات و کیوی مازندران، عنوان داشت: 2 هزار و 850 تن کیوی نیز تاکنون صادر شده که همچنان هم صادرات این محصول ادامه دارد و اخیراً رشد خوبی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه باغداران در برداشت پرتقال تامسون عجله نکنند، خاطرنشان ساخت: خطری از بحث سرمازدگی باغ‌های مازندران را تهدید نمی‌کند باید باغداران بگذارند میوه به قند کافی برسد و به یکباره به بازار عرضه نکنند تا سبب اشباع بازار نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه