English

مدیرکل دفتر پشتیبانی فناوری و نوآوری وزارت علوم خبرداد:

ارتقاء ۷ پله‌ای رتبه نوآوری ایران درجهان

رضایی فر گفت : با سیاست گذاری و تدوین برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان رتبه نوآوری ایران درجهان ۷ پله رشد داشته است.

ارتقاء ۷ پله‌ای رتبه نوآوری ایران درجهان

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، رضایی فر مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شانزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان مرکزی گفت: رتبه نوآوری کشور در شاخص جهانی ۶۰ به ۵۳ ارتقا یافته که با توجه به حوزه‌های مختلف سیاست گذاری و تدوین برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان باید زمینه تقویت این رتبه را فراهم کرد.

رضایی فر افزود: وزارت علوم در یکسال گذشته در حوزه فناوری و نوآوری تلاش کرده در حوزه سیاست گذاری و حمایت از برنامه‌های در حال تدوین، که پارک‌های علم و فناوری قابلت اجرای آن را دارند به عنوان بازوان خود در استان‌ها مورد حمایت قرار دهد.

وی با بیان اینکه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها به عنوان دستاوردی بزرگ در معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شد اضافه کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ نیاز در کشور شناسایی شده و مقرر شده تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه‌ها بر اساس این نیاز‌ها که در این سامانه که متقاضی صنعتی و اجتماعی دارند، انجام شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: طرح دستیار فناوری از جمله اقدامات حمایتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و در این طرح دانشجویان علاقه‌مند با دریافت کمک هزینه از معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه در شرکت‌های دانش بنیان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: ارائه یارانه تجاری سازی از جمله برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته پژوهش بوده و با شرکت‌هایی که محصولاتش خود را به تفاهم نامه با طرف صنعتی برسانند یارانه تعلق می‌گیرد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: تدوین یارانه مالکیت فکری از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از پژوهشگران و فناوران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه