English

هشدار پلیس فتا استان اصفهان در خصوص انتشار اپلیکیشن جعلی"دولت همراه"

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص طراحی و انتشار اپلیکیشن جعلی "دولت همراه" توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات شهروندان، هشدار داد.

هشدار پلیس فتا استان اصفهان در خصوص انتشار اپلیکیشن جعلی"دولت همراه"

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری طراحی اپلیکیشن های جعلی با عناوینی منتسب به برنامه های ارائه خدمات دولتی و سازمانی و انتشار آن از طریق ارسال پیامک های حاوی لینک به شهروندان است و با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی دریافت می کنند، پیامک جعلی را برای سایر مخاطبان نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند.

وی افزود: کلاهبرداران به بهانه های مختلف از جمله مشاهده ابلاغ الکترونیکی، یارانه، سهام عدالت و ... با ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود اپلیکیشن های ارائه خدمات شهروندان را ترغیب به نصب می‌کنند و با دریافت ‌مبالغی به عنوان کارمزد کاربر را به درگاه‌های جعلی هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی وی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: نخستین گام جهت پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، عدم ورود به لینک های ناشناس و دانلود و بارگزاری اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی