English

شهردار شیراز:

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی در شیراز/ مهمترین شان مسئولان خدمتگزاری به مردم است

شهردار کلانشهر شیراز در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی از تداوم طرح های عمرانی خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت زدایی در شیراز/
مهمترین شان مسئولان خدمتگزاری به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد حسن اسدی شهردارشیراز باتبریک فرارسیدن سالروز میلاد پرسعادت حضرت زینب کبری «س» و روز پرستار افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از پروژه های عمرانی، فرهنگی، گردشگری و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان در ۴۰ محله کلانشهر شیراز هستیم.

وی با تقدیر از همکاری و حمایت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز افزود: انقلاب عمرانی و جهاد محرومیت زدایی در پهنه استان فارس آغاز شده و شهر شیراز هم با یاری دستگاه های مختلف نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازپروژه های ارزنده ای برخوردار است.

مدیرارشد شهرداری شیراز با بیان این که مهمترین شان مسئولان خدمتگزاری به مردم است اظهار داشت: یکی از پروژه هایی که شهرداری شیراز اهتمام ویژه ای به آن داشته عملیات لوله گذاری فاضلاب است که با اجرای این طرح بوی مشمئز کننده ای که در این مکان استشمام می شود برطرف خواهد شد.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم اهتمام ویژه ای به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار داشته و در پرتو آن مناطق یازده گانه شیراز از پروژه های تاثیرگذاری برخوردار می شوند.

شهردار کلانشهر شیراز از شکل گیری تحقیقات جامعی برای احصای مشکلات خبر داد و افزود: بر اساس مدل های مختلف مطالعاتی، کمبودهای مختلف شهر مورد شناسایی قرار گرفته و بر اساس آن پروژه های متنوعی در بستر کلانشهر و به ویژه مناطق محروم اجرایی خواهد شد.

بنا بر اعلام این مقام ارشد شهرداری شیراز، پاسخگویی به شهروندان و یاوران شورا یکی از اصلی ترین معیارهای ارزیابی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری است و خوشبختانه همه خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری به مولفه های محرومیت زدایی نگاه ویژه ای دارند.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بودجه پانزده هزار و سیصدمیلیاردی شهرداری، سیصد میلیارد تومان به محرومیت زدایی اختصاص یافته بود؛ اما به دلیل اهمیت این مساله و تاکید شورای اسلامی شهرداری شیراز این مبلغ به ۵۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

او خاطرنشان کرد: تخصص این بودجه صددرصد خواهد بود و باید ظرف مدت دو ماه تمامی عملیات های برآورد، مناقصه، فراخوان و سایر روندهای قانونی انجام شده و منجر به عقد  قرارداد شود و تا تیرماه ۱۴۰۲ این پروژه ها به اتمام برسند.

وی با تاکید بر این موضوع که آغاز عملیات های اجرایی و افتتاح پروژه هایی که در چند هفته اخیر شاهد آن بودیم سرآغازی برای خدمات کلان به شهروندان شهر شیراز است، اظهار داشت: امیدواریم در سه سال باقی مانده از عمر شورای ششم بتوانیم غبار محرومیت را از چهره مناطق کم برخوردار بزداییم.

شهردار شیراز نظام جمهوری اسلامی ایران را حکومت مستضعفان برشمرد و اظهار داشت: مسئولان رسالتی جز محرومیت زدایی ندارند و برای خدمت رسانی به مردم از هیچ فرصتی فروگذار نخواهیم بود.

اسدی در ادامه گفت: چند هزارنفر از معلولان در کلانشهر شیراز زندگی می کنند و بمناسبت ۱۲ آذرماه که روز جهانی معلولان است از طرح های مختلف عمرانی بهره برداری و مجموعه ویژه معلولان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

همچنین در این روز ۴۰  پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۲۵ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان گفت: با حمایت های شورای اسلامی شهر شیراز، فاز اول خط دوم مترو از میانرود تا میدان امام حسین «ع» در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

طاهری+رییس شورای شهر شیراز

تهیه سند جامع محرومیت زدایی  شهر شیراز

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی در ۴۰ محله از مناطق یازده گانه  شهر شیراز ضمن تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری شیراز در بحث محرومیت زدایی  گفت: بیش از ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی با شعار رفع محرومیت زدایی کار خود را آغاز کرده است اما اینکه چرابعد از گذشت بیش از ۴دهه امروزه شاهد  کلنگ زنی عملیات  محرومیت زدایی  هستیم  نشان می دهد  اقدامات بیشتر باید از سوی از تمام مسولان همزمان با مدیریت شهری و شورا صورت بگیرد.

طاهری با بیان اینکه یکی از جدی ترین تکالیف کمیته محرومیت زدایی شورای شهر تهیه سند جامع محرومیت زدایی  شهر شیراز بعنوان یک تکلیف از شهرداری است افزود: در این سند براساس نقشه شهر شیراز، تمام پروژه های محرومیت زدایی مورد نیاز محلات را شناسایی و در یک برنامه چهارساله برای اجرا تدوین گردد.

 به گفته ریس شورای شهر  شیراز در این سند وظایف دستگاه های مسئول مشخص می شود تا تمام نیازها توسط دستگاه های متولی تعیین گردد تصریح کرد: یکبار برای همیشه سند محرومیت شهر شیراز باید تدوین گردد  تا دستگاه ها کنار هم قرار گیرد و هرکسی مسولیت خود را قبول کند و شاهد رفع محرومیت در محلات شهر شیراز باشیم.

طاهری با ارزش خواندن اقدامات محرومیت زدایی توسط شهرداری خاطر نشان کرد: همه کارهای شهرداری شیراز دارای ارزش است اما انجام پروژه های محرومیت زدایی از جمله این ۴۰ پروژه با ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان  که جامعه هدف بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد ارزشمند است.

ریس شورای شهر شیراز با ثروت خواندن سرمایه اجتماعی از وظیفه دستگاه ها و مدیریت شهری و شورا برای حفظ این سرمایه تاکید کرد و گفت: سرمایه اجتماعی یک  ثروت برای کشور  است  که باید آن حفظ کنیم تا جمهوری اسلامی باقی بماند که برای این کار همت همه جانبه  نیاز داریم.

طاهری ضمن تاکید بر این مطلب که با رفع محرومیت از محلات میتوانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم عنوان کرد: شورای ششم شهر شیراز با شعار انقلابی مسولیت را برعهده گرفته است که باید بعد از پایان این دوره به وعده های انقلابی در زمینه محرومیت زدایی جامعه  عمل بپوشاند.

او از همکاری و هماهنگی  استاندار، نمایندگان و سایر مسولان دستگاه ها بعنوان یک ضرورت در کنار مدیریت شهری و  سپاه برای رفع محرومیت تاکید کرد و تصریح کرد: سپاه پاسداران اکنون خط مقدم رفع محرومیت زدایی است و به دنبال حفظ ارزش های ایران اسلامی است و این ارزش همان سرمایه اجتماعی است پس نشانه جمهوری اسلامی اسلامی در کنار هم بودن برای رفع محرومیت و افزایش سرمایه اجتماعی است.

طاهری تاکید کرد با محرومیت زدایی نباید شعار گونه عمل نکنیم و  با یک‌ سند مشخص بصورت جهادی وارد میدان عمل شویم.

او ادامه داد: مجموعه اقدامات ما در مدیریت شهری و مدیریت استانی باید به گونه ای باشد که  دیگر عنوان محله  کمتر برخوردار به مناطق ندهیم.

 طاهری با بیان اینکه دفع آبهای سطحی جز مهمترین وظایف است گفت: قرار گاه مشترک بین شورا ،شهرداری و سپاه  برای جلوگیری از کارهای موازی ایجاد شود تا اقدامات در یک محور انجام گردد.

رئیس شورای شهر شیراز ضمن اشاره به اینکه طی سنوات آتی باید پروژه های محرومیت زدایی با سند برطرف گردد و شاهد‌ گرفتن جشن پایان رفع محرومیت زدایی باشیم.

 او همچنین از بارگذاری سند محرومیت زدایی در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: مردم و یاوران شورای محلات می توانند براساس این سند مطالبه گری کنند.

طاهری در پایان ضمن اشاره به آخرین روز هفته بسیج گفت: مدیون شهدا حفظ امنیت و‌ سربازان امنیتی کشور هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه