English

استاندار فارس در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان کرد؛

توانایی نقش آفرینی استان فارس، در تدوین برنامه هفتم توسعه

محمدهادی ایمانیه گفت: تمام نهادهای دولتی و موسسات غیردولتی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، نظرات خود را در رابطه با تدوین برنامه هفتم توسعه کشور اعلام نمایند.

توانایی نقش آفرینی استان فارس، در تدوین برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، که به تشریح مبانی تدوین برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت، گفت: ۲۹ مطالعه در راستای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم انجام شده است.

استاندار فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، در خصوص موارد مهم و مورد توجه در تدوین برنامه هفتم، اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، پرهیز از کلی گویی، تبیین دقیق راه برای مسئولان اجرایی و مساله محور شدن برنامه هفتم توسعه، از موارد مورد نظر رهبر معظم انقلاب برای تدوین برش چهارم سند چشم انداز بیست ساله کشور است.

 ایمانیه با اشاره به اینکه در زمان اجرای برنامه ششم، به مواردی از آن ایراد وارد می‌شد، افزود: الان زمان اصلاح موارد مد نظر است؛ لذا مدیران دستگاه های اجرایی موظفند، نقطه نظرات خود را پیرامون این موضوع مکتوب کنند.

وی افزود: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، بصورت قانونی ایراد می گیرند تا مسیر اصلی منحرف نشود؛ لیکن ایراداتی که با اصلاح قانون مرتفع می شود را جمع بندی و اعلام نمایید، تا در برنامه هفتم لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در فارس بر لزوم ارائه راه‌کارهای مناسب برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف، خصوصا در حوزه انرژی تاکید کرد و گفت: ایجاد منابع جدید دیگر پاسخگوی مصارف نیست و می بایست بر شیوه های مصرف صحیح و انرژی‌ های تجدید پذیر تمرکز نمود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت متوازن در تدوین سند مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی و اصناف، خانه صنعت و معدن، موسسات غیردولتی و غیر اقتصادی مانند موسسات مردمی فرهنگی و اجتماعی نیز نقطه نظرات خود را در مورد برنامه های ششم و هفتم اعلام کنند.

وی با اشاره براینکه ۳ درصد از صادرات نفت و گاز به استان مبدا اختصاص می یابد، تصریح کرد: شرایط تحریمی کشور باعث شده است، استان های تولید کننده از این قانون متضرر شوند، درحقیقت می بایست ۳ درصد از تولید نفت و گاز به استان مبدا اختصاص داده شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر لزوم ارائه راه‌کارهای قانونی برای توسعه استان تاکید کرد و افزود: می بایست منابع صندوق مسئولیت اجتماعی، بصورت قانونی شفاف شود تا در حوزه های مختلف؛ از جمله صنعت، معدن، گردشگری دریافتی هایی داشته باشیم و آن را خرج توسعه و پیشرفت استان کنیم.

 ایمانیه خواستار تعیین تکلیف وضعیت نظام بانکی در برنامه هفتم توسعه شد و اظهار داشت‌: قانون می تواند مصارف، منابع، میزان و وسعت سرمایه گذاری و همچنین اختصاص درصد به استان ها را مشخص نماید.

استاندار فارس در پایان خطاب به اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: هرچه می توانید در پیشنهادات خود افزایش تفویض و اختیارات استان را مطالبه کنید؛ تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های فارس، مسیر توسعه استان را سرعت دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه