English

رییس پلیس فتا فارس خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی جرائم سایبری در فارس/دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در پوشش فروشنده سیار

رییس پلیس فتای استان فارس گفت: طی ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد جرائم سایبری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ درصدی جرائم سایبری در فارس/دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در پوشش فروشنده سیار

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رییس پلیس فتای فارس امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد جرائم سایبری ۱۰ درصد افزایش یافته است و کشف جرائم سایبری ۱۹ درصد افزایش را در این مدت تجربه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ۹۹ درصد پرونده‌های تخصصی منجر به کشف شده که بیشترین جرائم مربوط به حوزه مالی و اقتصادی است.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: از تعداد جرائم کشف شده  ۲۵ درصد مربوط به برداشت پول و فیشینگ، ۱۵ درصد مربوط به سایت‌های قمار، شرط بندی، اخاذی، تهدید، ۴۹ درصد کشفیات در حوزه کلاهبرداری و ۱۰ درصد پرونده‌ها در حوزه هتک حیثیت و انتشار عکس بوده است.

سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیامک که عمدتا کلاهبرداری است، اضافه کرد: در هشت ماه گذشته ۲۷ باند مهم کلاهبرداری در استان فارس و سایر استان‌ها، ۱۹ باند در حوزه اینترنتی ۴ باند اسکیمر و ۴باند فیشینگ در حوزه فیشینگ شناسایی و ۱۰۵ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به مال باختگان عودت داده شده است

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی فارس همچنین گفت: مردم در مراجعه به فروشنده‌های سیار، برای خرید کالا دقت کنند و حتما خودشان کارت بکشند و از دادن رمز خود به دیگران به ویژه  فروشندگان خوداری کنند. 

سلیمانی ابراز داشت:  شک کردن به کالاهای زیر قیمت بازار، دقت در خریدهای اینترنتی، و مراکز و فروشگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیک باشد. 

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی و تلفن همراه محل مناسبی برای ذخیره اطلاعات خصوصی نیست و شهروندان نسبت به این موضوع آگاه باشند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس همچنین از دستگیری یک باند کلاهبرداری در پوشش فروشنده سیار از طریق دستگاه اسکیمر خبر داد و افزود: این گروه، با استفاده از دستگاه اسکیمر، کارت‌های بانکی خریداران را کپی و از این طریق کلاهبرداری کرده‌اند.

سلیمانی با اشاره به طرح شکایت از سوی ۱۸۰ شاکی در این پرونده، گفت: برآورد می‌شود که این باند اقدام به کپی حدود ۸۰۰ قطعه کارت بانکی و برداشت حدود ۸ میلیارد تومان از حساب مردم کرده باشند. لذا از کسانیکه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود که برای طرح شکایت و پیگیری به پلیس فتا مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه