English

با هدف بررسی میزان پیشرفت؛

بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرداری بندرعباس

شهردار بندرعباس با همراهی معاونان امور مناطق شهرداری و جمعی از اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی شهرداری بازدید به عمل آورد.

بازدید از  پروژه های نیمه تمام شهرداری بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهرداری بندرعباس به خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین اهداف بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری بررسی وضع موجود پروژه ها و ارزیابی روند پیشرفت اقدامات از تعدادی از پروژه های عمرانی شهر بندرعباس است.

وی بیان داشت: در زمانی که بنده به عنوان شهردار منصوب شدم، تعدادی از این پروژه های نیمه تمام مربوط به شهردار قبلی بود، که در دوره بنده روند اتمام آنها ادامه یافت.

نوبانی گفت: 206 میلیارد تومان پروژه مربوط به یکسال اخیر در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسید و هم اکنون قریب به 845 میلیارد تومان پروژه در دست احداث داریم.

شهردار بندرعباس ابراز داشت: پروژه ها با هدف عمرانی و طبق مصوبه شورای شهر اجرایی شده و من هم مسئول به پایان رساندن این امر خطیر هستم.

وی تصریح کرد: مسئولان پس از گذشت یک دوره تغییر می‌کنند اما در چنین شرایطی نباید پروژه های عمرانی نیمه کار رها و منجربه هدر رفت سرمایه های مردم هرمزگان شود‌.

نوبانی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: بلوار ساحلی شرق بندرعباس یکی از بزرگترین پروژه‌های شهر بندرعباس با 310 متر عرض و درسه فاز طراحی شده است.

وی در ادامه گفت: فاز اول پروژه بلوار ساحلی بالغ بر 2/4 کیلومتر، فاز دوم 4 کیلومتر و همچنین فاز سوم نیز 4 کیلومتر است و اگر منابع قابل توجهی را برای اتمام کامل این پروژه تزریق کنیم، تا یک سال آینده این فازها را به بهره برداری می رسانیم.

شهردار بندرعباس گفت: در زمان انتصاب «فریدون همتی» به عنوان استاندار هرمزگان، شهرداری بندرعباس تفاهم نامه ای را با استانداری هرمزگان و اداره راه و شهرسازی هرمزگان در ارتباط با واگذاری زمینی به مساحت 50 هکتار به شهرداری منعقد کرد.

نوبانی در ادامه گفت: از استاندار هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی تقاضا دارم که در راستای به سرانجام رسیدن این پروژه های عظیم عمرانی، شهرداری بندرعباس را همراهی کنند.

شهردار بندرعباس به ورودی شهر- جاده میناب اشاره کرد و در این باره گفت: اگر اداره کل راه و شهرسازی و استانداری هرمزگان در راستای به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی ما را همراهی کنند به طور قطع مسیر جاده بندرعباس – میناب کوتاه تر می شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پروژه ورودی شهر- جاده میناب دارای 110 متر عرض است، با تکمیل این پروژه، تسهیل درتردد دانشجویان ایجاد می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر شهرداری بندرعباس بالغ بر 500 میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران است.

وی با اشاره به پروژه پل پیامبر اعظم گفت: پروژه پل پیامبر اعظم «ص» بندرعباس با 120 متر طول، بلوار شهید رجایی را به آزاد راه شهید رجایی متصل می کند، حدود یکسال و نیم دیگر به بهره برداری می رسد، با بهره برداری از این پل، از درب ورودی هدیش تا میدان سایت باعث کاهش ترافیک و در راستای مسیر تردد کارکنان صنایع غرب تسهیل ایجاد می کند.

شهردار بندرعباس ابراز داشت: «راست گردها» را به مدت یک ماه دیگر به بهره داری می رسانیم، اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که «راست گردها و چپ گردها» زیر ترانس برق قرار داشت و در وضعیت پیش آمده با مدیر برق منطقه ای صحبت کردیم تا برای مرتفع کردن این وضعیت همکاری لازم را با ما داشته باشند، تا دوماه آینده این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی اذعان داشت: پروژه پل مهرگان بندرعباس تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز عرشه آن باقی مانده و برای این پروژه قرارداد یکسال و نیمه منعقد شده است.

نوبانی بیان داشت: پروژه پنجه علی در روز چهارشنبه این هفته تمام مناطق آن دارای روشنایی می شود و به بهره برداری می رسد و این منطقه به رشد و توسعه گردشگری در بندرعباس کمک می کند.

شهردار بندرعباس گفت: ساخت زیپ لاین و پل معلق درحال انجام است، تمام تلاشمان بر این است که این پروژه را تا دهه فجر افتتاح شود.

وی اذعان داشت: تمام فضای منطقه پنجه علی 150 هکتار است اما طبق بررسی های سازمان فضای سبز تنها 20 هکتار زمین این منطقه را می توان به کاشت درختان مثمر و بومی تخصیص داد.

شهردار بندرعباس یادآور شد: 24 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس رانی بندرعباس اضافه شده که شامل 10 اتوبوس اسکانیا و 14 دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل است.

وی افزود: هفته گذشته 50 دستگاه تاکسی ون جدید کردیم که بالغ بر 75 درصد سهم یارانه دولتی و 25 درصد معادل 22 میلیارد تومان سهم شهرداری بندرعباس است که بدین وسیله از بار ترافیکی کاسته می شود.

نوبانی ابراز داشت: استاندار هرمزگان قول 600 دستگاه تاکسی را در قالب تسهیلات به شهرداری بندرعباس داده بود تا بدین وسیله 300 دستگاه تاکسی نوسازی و 300 دستگاه دیگر نیز خریداری شود.

وی گفت: با بهره برداری از پروژه های عمرانی به ویژه احداث پل پیامبر اعظم «ص» و اتصال آن به آزاد راه به طور قطع در مسیر تردد کارکنان صنایع بزرگ و بنادر هرمزگان تسهیل ایجاد می کند و منجربه کاهش بار ترافیکی می شود.

شهردار بندرعباس گفت: در حوزه زیباسازی سواحل بندرعباس و نصب المان های شهری برنامه داریم و همچنین بزرگترین حوضچه خشک برای بازی بچه ها در بندرعباس در حال طراحی است.

وی در پایان افزود: اگرچه بندرعباس به عنوان شهرخلاق از طرف یونسکو نامگذاری شده است اما نیاز به احداث فضایی بزرگ و دائمی بود که صنایع دستی و آیین های و سنت های مردم هرمزگان را در معرض دید علاقمندانی که از اقصی نقاط کشور به این منطقه سفر می کنند، قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه