English

استاندار مازندران:

پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان کشاورزی در مازندران

استاندار مازندران گفت:‌ در دولت سیزدهم در راستای توسعه و رونق کشاورزی مازندران، بالغ بر 3 هزار و 490 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به فعالان کشاورزی استان پرداخت و برای 4900 نفر شغل ایجاد شد. ‎

پرداخت بیش از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بحث غذا و امنیت غذایی را یکی از تهدیدات جدی آینده دنیا عنوان کرد و گفت: حل این معضل یکی از مؤلفه های مهم و تأثیرگذار دولت هاست و بنابراین مازندران به عنوان مجموعه ای که 12 درصد سبد غذایی کشور را تأمین می‌کند می تواند در این خصوص بسیار حائز اهمیت باشد و طبق سیاست گذاری های صورت گرفته، کشاورزی اولویت نخست ما در این استان است.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به امر کشاورزی بپردازیم باید در گام نخست به وضعیت تغییر کاربری هایی که در زمین های کشاورزی رخ داده و باعث از بین رفتن برخی از ظرفیت های این عرصه شده است ورود کنیم.

استاندار مازندران گفت: در طول این سال‌ها متأسفانه تغییر کاربری هایی اتفاق افتاده و باعث شده بخشی از زمین های کشاورزی از دست برود و تلاش ما این است آنهایی که هنوز در کاربری‌های جدید استفاده نشده است را بازگردانده و فضای کشاورزی را درست کنیم.

وی افزود: کشاورزی این استان باید از حالت سنتی به حالت صنعتی در آمده و قرار است از مراکز دانش بنیان برای علمی کردن کشاورزی استفاده کنیم؛ در حال حاضر از هر هکتار یک و نیم تن محصول برداشت می شود اما قصد داریم با بهره گیری از مراکز دانش بنیان نظیر اتفاقی که در دنیا رایج است از هر هکتار تا 122 تن محصول بهره برداری کنیم تا مازندران را به قطب تأمین خوراک ایرانی از خاک ایران تبدیل کنیم.

حسینی پور اظهار داشت: برای عبور از کشاورزی سنتی به مدرن با بهره وری بالا به عنوان یک سیاست اولویت دار، برنامه ریزی ویژه ای انجام داده ایم. کشاورزی این استان نیازمند یک تحول اساسی مبتنی بر فناوری های نو و دانش بنیان است و از هر طرح و ایده و برنامه ای برای این تحول بزرگ و مهم حمایت می کنیم.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم در راستای توسعه و رونق کشاورزی مازندران، بالغ بر 3 هزار و 490 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به فعالان کشاورزی استان پرداخت و برای 4900 نفر شغل ایجاد شد.

استاندار مازندران یادآور شد: تولید 7.8 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در مازندران، رتبه اول تولید برنج بین استان‌ها، سهم 23 درصدی کشاورزی مازندران از آمار اشتغال این بخش در کشور و بسیاری از شاخص‌های بالای مازندران در حوزه کشاورزی، این استان را به قطب کشاورزی ایران تبدیل کرده است و به همین دلیل توجه و نگاه ویژه به کشاورزی مازندران در دولت سیزدهم به یکی از راهبردهای اصلی توسعه اقتصادی این استان تبدیل شد.

وی عنوان داشت: درهفته دولت امسال نیز 47 پروژه بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 470 میلیارد ریال در مازندران به بهره‌برداری رسید که شامل پروژه‌های باغی، دامی، کشاورزی و صنایع وابسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه