English

مدیر کل استاندارد فارس:

قبل از تاییدیه استاندارد از آسانسور استفاده نشود

رزمجو گفت: با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسورها نظارت بر نصب و راه اندازی آسانسورها در دستور کار اداره کل استاندارد فارس قرار دارد، لازم است قبل از تاییدیه استاندارد از آسانسور استفاده نشود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدمهدی رزمجو مدیر کل استاندارد فارس شنبه ۲۸ آبان ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسورها نظارت بر نصب و راه‌اندازی آسانسورها در دستور کار اداره کل استاندارد فارس قرار دارد.

مدیرکل استاندارد فارس ضمن اعلام بیش از ۳۳۰ مورد بازرسی از آسانسورهای منصوب در ادارات دولتی و ساختمانهای عمومی از ابتدای امسال در استان، از مالکان و پیمانکاران ساختمانهایی که دارای آسانسور هستند خواست قبل از عقد قرار داد خرید آسانسور، حتما پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور شرکتهای طرف قرار داد را که توسط اداره کل صنعت و معدن و تجارت صادر شده و دارای تاریخ اعتبار است را ملاحظه و دقت کنند که مشخصات طرف قرار داد با مشخصات مجوز صادر شده تطابق داشته باشد.
 
او افزود: قرار داد منعقده باید شفاف و با امضاء مدیرعامل شرکت فروشنده آسانسور و در برگه دارای سر برگ شرکت نوشته شود و قید جمله " الزام به نصب آسانسور بر اساس موازین استاندارد ملی ایران " ضروری است.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: مالکان و پیمانکاران ساختمانها قبل از شروع عملیات نصب آسانسور از طریق مهندسین ناظر و طراح و همچنین با مشاوره شرکت طرف قرار داد از آماده و مناسب بودن فضاههای ساختمانی محل نصب آسانسور اطمینان حاصل کنند و پس از اتمام کار نصب آسانسور، فروشنده آسانسور باید با هماهنگی مالک درخواست بازرسی آسانسور را در سامانه اینترنتی اداره کل استاندارد ثبت و تا صدور تاییدیه استاندارد آسانسور پیگیری کند. 

رزمجو گفت: راه‌اندازی و استفاده از آسانسور قبل از تاییدیه استاندارد ممنوع و مسئولیت هر گونه حادثه بعهده طرفین قرار داد است.

او اضافه کرد: یکی از مدارک ضروری صدور تائیدیه استاندارد آسانسور ارائه قرار داد سرویس و نگهداری آسانسور برای پیشگیری از خرابی و بروز حادثه و اطمینان از عملکرد مناسب قطعات است و درصورتیکه مشخص شود قرار داد ارائه شده صوری بوده، مسئولیت هرگونه حادثه به عهده طرفین خواهد بود.

مدیرکل استاندارد فارس از هماهنگی مطلوب شهرداری شیراز با اداره کل استاندارد در خصوص اطمینان از وجود تاییدیه استاندارد معتبر قبل از صدور پایان کارخبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری شیراز بدون اخذ مجوز استاندارد اجازه صدور پایان کار و بهره برداری از ساختمانهای دارای آسانسور را نمی‌دهد که در همین راستا در ۷ ماهه امسال بیش از ۱۳۵۰ فقره تائیدیه ایمنی اولیه آسانسور توسط  اداره کل استاندارد صادر شد.
 
رزمجو گفت: برای سهولت در صدور مجوزها و همچنین سرعت انجام پاسخگویی به متقاضیان، شرکتهای بازرسی آسانسور در فارس توسط سازمان ملی استاندارد تائید صلاحیت شده و لذا به محض درخواست مالکین ساختمانها، پرونده آنها به شرکتهای تائید صلاحیت شده ارجاع و در کمترین زمان ممکن بازرسی اولیه انجام می‌شود و در صورتیکه آسانسور معایبی داشته باشد در یک فرصت زمانی مناسب به مالک اجازه داده می‌شود تا نسبت به رفع نقص اقدام و در بازرسی نهائی مجوز لازم صادر شود.
 
مدیرکل استاندارد تاکید کرد که تائیدیه صادر شده برای یکسال اعتبار دارد و پس از پایان این مهلت آسانسور بایستی مجدد مورد بازرسی قرار گرفته و بهره برداری ایمن از آسانسور منوط به داشتن تاییدیه استاندارد معتبر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه