English

محمد میردادی:

نقش ایرانیان در شکوفایی فرهنگ و تمدن در همه عرصه‌ها بی‌نظیر است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان گفت: ایرانیان بیش از سه هزار سال است که در خاورمیانه سرآمد هستند و نقش ایرانیان در شکوفایی فرهنگ و تمدن در همه عرصه‌ها بی‌نظیر است.

نقش ایرانیان در شکوفایی فرهنگ و تمدن در همه عرصه‌ها بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد میردادی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در آئین تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در میناب ضمن قدردانی از دست اندرکاران برنامه های هفته کتاب، گفت:برای این که یک کتاب به دست مردم برسد یک زنجیره از مولف، نویسند و چاپخانه تلاش می کنند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ایرانیان به جهان، اظهار داشت: ایرانیان بیش از سه هزار سال است که در خاورمیانه سرآمد هستند و نقش ایرانیان در شکوفایی فرهنگ و تمدن در همه عرصه‌ها بی‌نظیر است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان این مطلب که ایران در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی دارای نقشی اثر گذار است، گفت: در حدود سده سه یا چهار هجری کتاب های یک کتابخانه شخصی در ایران از تمام کتابخانه های اروپا بیشتر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: اهل سنت شش کتاب مهم دارند که همه این تعداد را ایرانیان نوشته‌اند و این بیانگر پیشینه ایرانیان در حوزه فرهنگ و تمدن است.

میردادی همچنین با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب و تاکید بر دانش و پژوهش، اظهار داشت: هم اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی ۹۹ درصد مردم جامعه ما تا دورترین نقاط از نعمت سواد و خدمات فرهنگی برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب نیز در این آئین، گفت: هم ایرانیان به اسلام خدمات ارائه کرده اند و هم اسلام به ایران خدمات فراوانی ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: خدمات اسلام به ایرانیان در حوزه علم و فرهنگ بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان این که خواندن و کتابخوانی در اسلام مورد تاکید است تا جایی که اسم کتاب آسمانی ما نیز قرآن و به معنای خواندن است، افزود: نخستین سوره‌ای که بر پیامبر اسلام نازل شده از خواندن سخن می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی ادامه داد: در قرآن کریم یک سوره به نام قلم وجود دارد و خداوند به قلم و کتاب سوگند یاد کرده، این بیانگر اهمیت جایگاه کتاب و نوشتن و علم در دین مبین اسلام است.

امام جمعه میناب اظهارداشت: معجزه جاودان پیامبر اکرم(ص) یک کتاب است و تفاوت آن با سایر معجزات این است که تا روز قیامت همچنان وجود دارد و همه از محتوای آن که وحی است بهره‌مند هستند.

در این آئین از ۱۲ کتاب‌دار و ۲۵ نفر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل و در ادامه از ۱۱ عنوان کتاب از آثار مولفان بومی میناب رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه