English

شستشوی ۱۳۱ پست برق خوزستان برای مقابله با اثرات مخرب گرد و غبار

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۱۳۱ پست انتقال و فوق توزیع برق استان شستشو و ۲ هزارو ۶۴ زنجیره مقره، برای جلوگیری از قطعی برق و آسیب شبکه هنگام بروز گرد و غبار، امسال تاکنون تعویض شده است.

شستشوی ۱۳۱ پست برق خوزستان برای مقابله با اثرات مخرب گرد و غبار

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سید مهرداد بلادی ‌موسوی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان  بیان کرد: برای مقابله با گرد و غبار و اثرات مخرب و آسیب‌زایی که بر روی تجهیزات برق دارد شستشوی مداوم شبکه در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ پست انتقال و فوق توزیع با اولویت نقاط حساس و آلوده شستشو شده و برخی از این پست‌ها با توجه به تکرار وقوع گرد و غبار چند بار شستشو شدند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در این مدت چهار هزارو ۸۶۶ زنجیره مقره شستشو شد ادامه داد: در مجموع ۶۰۵ دکل انتقال و فوق توزیع شبکه برق خوزستان شستشو شده است.

بلادی موسوی گفت:علاوه بر شستشوی مداوم تجهیزات، هم‌زمان تعویض زنجیره مقره خطوط از سرامیکی به سیلیکونی که از پایداری بیشتری در مقابل پدیده گرد و غبار و آلودگی‌ برخوردار هستند نیز در حال انجام است. 

وی بیان کرد: شستشوی تجهیزات، پوشش عایقی پست‌ها، تعویض زنجیره مقره و حرکت به سمت احداث پست‌های GIS اقداماتی است که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای نگهداری از شبکه در شرایط گرد و غباری این سال‌های خوزستان در پیش گرفته است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تمام تلاش ما این است که گرد و غبار اثرات منفی و حادثه‌ساز بر روی تجهیزات نداشته باشد اما منکر این موضوع نیز نمی‌توان شد که تکرار گرد و غبار چندین ساله که در برخی از مواقع شدت آن نیز چندین برابر حد استاندارد است،تاثیر منفی خود را بر روی شبکه می‌گذارد و علاوه بر کاهش عمر تجهیزات، ممکن است ترکیب آن با رطوبت باعث خاموشی‌ موقت شبکه شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسوولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه